Kryzys TVP. "Londyńczycy 2" z niższym budżetem

W połowie maja br. ruszają zdjęcia do drugiego sezonu serialu obyczajowego "Londyńczycy", który pojawi się w jesiennej ramówce Jedynki. Z powodu kryzysu Telewizja Polska zdecydowała się na zmniejszenie budżetu produkcji.

Kryzys TVP. "Londyńczycy 2" z niższym budżetem
Źródło zdjęć: © AKPA

23.04.2009 12:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

- Budżet po negocjacjach został zmniejszony zgodnie z zaleceniami zarządu TVP - mówi nam Daniel Jabłoński, p.o. rzecznik prasowy TVP, ale szczegółów nie ujawnia, bo są objęte tajemnicą handlową.

Jak tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Ewa Ogórek, odpowiedzialna za promocję serialu, oszczędzono np. na tym, że zdjęcia na Wyspach Brytyjskich kręcone będą w jednej turze, a nie w dwóch, jak to miało miejsce przy poprzedniej serii. W sumie ekipa spędzi za granicą sześć tygodni. Nowa seria "Londyńczyków" liczyć będzie 16 odcinków, czyli o trzy więcej niż poprzednia. Scenariusz do nich oprócz scenarzystów pierwszego sezonu, czyli Ewy Popiołek i Marka Kreutza, pisał też Robert Mąka, który był w przeszłości autorem scenariuszy m.in. do "Na dobre i na złe". Reżyserować nowe epizody będzie Maciej Migas, a za produkcję wykonawczą odpowiadać będzie firma Telemark.

W nowych odcinkach widzowie będą mogli śledzić dalsze losy bohaterów znanych z poprzedniej serii, dlatego w obsadzie pozostanie większość aktorów, którzy w niej się pojawili. Będą też nowe postacie. Kto je zagra? - Cały czas trwają castingi - odpowiada Jabłoński.

Nowa seria "Londyńczyków" pojawi się w TVP 1 jesienią br. Telewizja Polska nie ujawnia, kiedy dokładnie wystartuje emisja serialu. Nam jednak udało się dowiedzieć, że nowy sezon ma ruszyć już we wrześniu i najprawdopodobniej nadawany będzie w czwartki o godz. 20.20. Poprzednia seria emitowana była też w czwartkowym paśmie, ale godz. o 21.10. Oglądało ją średnio 3,83 mln widzów, co zapewniło Jedynce 25,78 proc. udziału w rynku (dane AGB Nielsen Media Research).

Komentarze (0)