Piwnica pod Baranami w TVP. Jest reakcja właścicieli

Piwnica pod Baranami zwróciła się do TVP
Piwnica pod Baranami zwróciła się do TVP
Źródło zdjęć: © kadr z serialu TVP "Osiecka"

16.02.2021 15:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Afera wokół serialu TVP "Osiecka" nie cichnie. Produkcje skrytykowała już masa osób ze świata show-biznesu. Teraz do Telewizji Polskiej zwróciła się również słynna Piwnica pod Baranami.

Wokół serialu "Osiecka" pojawiło się wiele kontrowersji. Serial skrytykowała nawet Maryla Rodowicz, która stwierdziła, że główna bohaterka w ogóle nie przypomina Agnieszki Osieckiej. Głos zabrała także Magda Umer, także przyjaciółka artystki. "Moja niezgoda na to, co robi w TVP pan Jacek Kurski, jest tak silna, że musiałam odmówić. Nie można z jednej strony wydawać pieniędzy na kulturę, nawet na taki serial jak 'Osiecka', a z drugiej kłamać i uprawiać propagandę w 'Wiadomościach'" - stwierdziła wokalistka zapytana o ewentualną współpracę przy serii.

W obronie serialu i aktorów stanęła Karolina Korwin Piotrowska. Głos zabrała także Magdalena Popławska, która wyznała, że jest dumna z tego, że wystąpiła w serialu.

To jednak nie koniec zamieszania wokół "Osieckiej". W ostatnim odcinku serialu widzowie zobaczyli, jak pisarka pojawia się na koncercie Anny Szałapak i Piotra Skrzyneckiego w krakowskiej Piwnicy pod Baranami. Właściciele kultowego miejsca zdecydowali się wypowiedzieć na temat tego zdarzenia i scenografii.

Piwnica Pod Baranami komentuje serial "Osiecka"

Okazało się, że logo, które zawieszono na kotarze, powstało stosunkowo niedawno, bo dekadę temu - kilkanaście lat po śmierci pisarki. Co więcej, należy ono do piwniczego baru, a nie sceny artystycznej. To jednak nie wszystko. Okazuje się, że logotyp został "podebrany" z Facebooka.

Piwnica pod Baranami na swoim facebookowym profilu opublikowała oświadczenie, w którym przedstawiła swoje stanowisko. "Bardzo dziękujemy TVP (Telewizja Polska) za reklamowanie baru w Piwnicy pod Baranami w ostatnim odcinku serialu 'Osiecka'. Podebrany z Facebooka logotyp, wyświetlany jako scenografia niezidentyfikowanego wnętrza, powstał na zamówienie piwnicznego baru ok. 10 lat temu (czyli kilkanaście po śmierci Pani Agnieszki), ale podobno czas nie istnieje, więc cieszymy się i polecamy na przyszłość bezpłatne konsultacje" - czytamy we wpisie.

Pod postem pojawiła się masa komentarzy. Część fanów zwracala uwagę na "promocję", którą zrobiła Telewizja Polska Piwnicy pod Baranami. "Jaka by nie była, zawsze to reklama! W dzisiejszych czasach niezmiernie ważna! Jakby was nie przerobić, jesteście nie do podrobienia, wyjątkowi ponad miarę!" - napisała jedna z internautek.

Inni zwracali uwagę na inne wpadki TVP. "Właśnie czytam, że TVP ukradła logotyp Piwnicy. Wczoraj przypadkiem przeczytałem, że TVP ukradła fragmenty czyjegoś vloga i wyemitowała, myląc dodatkowo jeszcze postaci w nim pokazane" - napisał użytkownik Facebooka. "Cieszmy się, że Zenka nie wcisnęli jako artysty Piwnicy... Niestety, przy produkcji 'Osieckiej', jak i innych programów TVP, pracują sami ignoranci, którzy bardziej może by się sprawdzili przy łupaniu orzechów albo wystawianiu towarów na półki w markecie" - dodał kolejny.

Zobacz także: Czego nie pokazał serial o Osieckiej?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (157)
Zobacz także