"Kevin sam w domu" znowu poleci w Wigilię. Polsat zarobi na tym krocie
23.11.2022 16:34, aktual.: 23.11.2022 17:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Można się zżymać, że Polsat od lat powtarza 24 grudnia świąteczny megahit z 1990 r. Jednak wyniki oglądalności jasno pokazują, że "Kevin sam w domu" nieustannie przyciąga przed telewizory miliony widzów. Dzięki czemu nadawca może żądać rekordowych stawek za reklamy puszczane w przerwach.
Jak już wcześniej zapowiadano, "Kevin sam w domu" powróci w Wigilię na antenę Polsatu, gdzie zostanie wyemitowany o godz. 20. Nadawca tradycyjnie przewiduje liczne przerwy reklamowe, za które reklamodawcy będą musieli zapłacić więcej niż podczas innych grudniowych seansów.
Portal Wirtualnemedia.pl donosi, że za wyemitowanie 30-sekundowego spotu w paśmie reklamowym przerywającym oglądanie "Kevina samego w domu", Polsat żąda od 73,1 tys. do 74,4 tys. zł. To grudniowy rekord w reklamowym cenniku tej stacji.
Przypomnijmy, że Polsat kultywuje tradycję puszczania "Kevina samego w domu" w Wigilię od lat. Wyjątek stanowił rok 2010, gdy władze stacji uznały, że widzowie nie chcą już oglądać Kevina i nie uwzględniły filmu z Macaulayem Culkinem w ramówce na 24 grudnia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spotkało się to z ostrym sprzeciwem widzów, którzy wysyłali maile i podpisywali internetowe petycje, mające wpłynąć na zmianę decyzji Polsatu. Poskutkowało, choć tylko częściowo. "Kevin sam w domu" został wyemitowany, ale 25 grudnia.
Z danych Nielsen Media wynika jednoznacznie, że "Kevin sam w domu" jest najchętniej oglądanym filmem telewizyjnym w okresie świąt Bożego Narodzenia. W latach 2014-2021, kiedy "Kevin sam w domu" był pokazywany w Wigilię, Polsat miał oglądalność na poziomie 3,2-4,5 mln widzów.
W 2017 r. Polsat wyjątkowo wyemitował w Wigilię drugą część hitu, czyli "Kevin sam w Nowym Jorku". Także i wtedy widzowie nie zawiedli, dzięki czemu oglądalność w wigilijny wieczór podskoczyła do 4,4 mln.
"Kevin sam w domu" zadebiutował w amerykańskich kinach w listopadzie 1990 r. Film nakręcony za jedyne 18 mln dol. osiągnął spektakularny sukces w box office, zarabiając 477 mln dol. Obecnie jest dostępny m.in. na platformie streamingowej Disney+.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się "The Office", krytykujemy "The Crown", rozgryzamy "The Bear", wspominamy "Barry’ego" i patrzymy przez palce na "Na zachodzie bez zmian". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.