Jedno zdjęcie zmieniło życie młodej kelnerki. Zarobiła fortunę na kocie

Ma sześć lat, miliony fanów na całym świecie i reklamuje tysiące produktów. Naprawdę wabi się Tardar Sauce (sos tatarski), ale wszyscy znają ją jako Grumpy Cat.

Jedno zdjęcie zmieniło życie młodej kelnerki. Zarobiła fortunę na kocie
Źródło zdjęć: © Getty Images

"Grumpy" to po angielsku "gderliwy", "zrzędliwy" – idealne określenie na pyszczek kotki, której zdjęcie rozniosło się sześć lat temu jak wirus i jest do dziś wykorzystywane w niekończących się memach.

Cała historia zaczęła się dokładnie 22 sierpnia 2012 r., gdy Bryan Bundesen zamieścił na Reddit zdjęcie kotki z podpisem: "Poznajcie zrzędliwego kota". Tardar Sauce miała wtedy cztery miesiące i należała do 27-letniej siostry Bryana, która wkrótce rzuciła pracę kelnerki i zajęła się promocją wizerunku kotki.

Tabatha Bundesen zapewnia, że choć aparycja jej kotki może wskazywać na wieczną marudę, to Tardar Sauce zachowuje się jak normalny zwierzak. Wygląd jej pyszczka jest wynikiem karłowatości. Podobnie jak jej brat, czarno-biały Pokey, urodziła się z płaskim pyszczkiem, wyłupiastymi oczami i krótkim ogonem. Pokey nie ma warunków, by zostać internetową gwiazdą, choć jako brat Grumpy Cat pojawia się czasami w memach i na gadżetach.

O tym, że Grumpy Cat to miaucząca żyła złota, rodzeństwo Bundesenów przekonało się kilka miesięcy po zamieszczeniu przełomowego zdjęcia. Kotką zainteresował się Ben Lashes, który miał doświadczenie z takimi kocimi ikonami jak Nyan Cat i Keyboard Cat. W 2013 r. Tabatha złożyła wypowiedzenie w restauracji Red Lobster i zajęła się układaniem grafiku Tardar Sauce, z kolei Bryan przejął kontrolę nad kontami w mediach społecznościowych. Sześć lat później profile Grumpy Cat na Facebooku i Instagramie śledzi łącznie kilkanaście mln osób.

Jeszcze w 2012 r. Grumpy Cat wystąpiła w programie "Today Show" stacji NBC, MSNBC nazwało ją najbardziej wpływowym kotem roku, a BuzzFeed przyznał jej tytuł mema roku. Oczywiście rosnąca popularność wiązała się z ofertami współpracy od rozmaitych marek. Aktualnie Grumpy Cat Limited jest powiązane z ośmioma znakami towarowymi, zaś wizerunek kociej gwiazdy w oficjalnym sklepie internetowym pojawia się na ponad 1100 przedmiotach: koszulkach, skarpetkach, maskotkach, poduszkach, plakatach itp. Można nawet kupić DVD z pełnometrażowym filmem "Grumpy Cat's Worst Christmas", w którym tytułowa bohaterka jest bardziej znana niż wszyscy pozostali aktorzy razem wzięci.

Obraz
© Materiały prasowe

Niespełna rok po rozpoczęciu kariery Grumpy Cat zarobiła dla rodzeństwa Bundesenów "pięciocyfrową sumę". W maju 2013 r. było to już sześć cyfr. Obecne zarobki właścicieli Grumpy Cat Limited nie są znane, ale można skromnie założyć, że Tabatha i Bryan są już multimilionerami. Tylko w styczniu 2018 r. sąd przyznał im ponad 1,7 mln dol. za złamanie umowy przez Grenade Beverage LLC. Firma produkująca mrożoną kawę "Grumppuccino" przekroczyła pierwotne ustalenia z Grumpy Cat Limited z końca 2015 r. i po dwóch latach batalii sądowej musiała zapłacić wspomnianą sumę.

Więcej o Grumpy Cat dowiecie się z filmu dokumentalnego "Mój zwierzak jest gwiazdą", który pojawi się w Telewizji WP.

Oglądaj "Mój zwierzak jest gwiazdą" w Telewizji WP w sobotę 3 listopada o 12:00. Do obejrzenia we wszystkich sieciach kablowych oraz telewizji naziemnej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)