Wyraźny spadek. TVP już nie puszcza nowych odcinków
Teleturniej "Jeden z dziesięciu" nie schodzi z anteny od prawie 30 lat, ale widać wyraźnie, że jego widownia topnieje z roku na rok. Tylko Wielki Finał miał znacząco lepszy wynik.
28.11.2023 | aktual.: 28.11.2023 22:01
Za nami 140. sezon "Jednego z dziesięciu", który zakończył emisję premierowych odcinków w tym roku. Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl, opierając się na badaniach pracowni Nielsen Audience Measurement, "Jeden z dziesięciu" w okresie od 28 sierpnia do 24 listopada przyciągał przed telewizory średnio 1,06 mln widzów (9,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+).
Teleturniej nadawany codziennie w TVP1 o 19:00 dzieli się na 21-odcinkowe sezony, z których ostatni odcinek jest zarezerwowany dla Wielkiego Finału. Jak już wcześniej pisaliśmy, Wielki Finał 140. sezonu (24 listopada) miał oglądalność na poziomie 1,5 mln widzów w grupie wiekowej 4+, co przełożyło się na 12 proc. udziału.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oglądalność Wielkiego Finału była rekordowa, gdyż wielu widzów zapewne liczyła na obejrzenie Artura Baranowskiego w akcji. Przypomnijmy, że ten zwycięzca 19. odcinka odpowiedział w III etapie na wszystkie możliwe pytania, nie dając dojść do głosu swoim rywalom. Niestety wypadek losowy sprawił, że Baranowski nie dojechał na nagranie Wielkiego Finału.
Średnia oglądalność teleturnieju w latach 2021-2022 wyniosła od 1,13 do 1,2 mln widzów. Wcześniej "Jeden z dziesięciu" przyciągał przed telewizory nawet 2,2-2,7 mln osób (2007-2009). Jednym z najgorszych okresów dla "Jednego z dziesięciu" był 7-15 września 2011 r., gdy program był nadawany o 17.20. Wówczas przed telewizorami zasiadało tylko 0,88 mln widzów.
Obecnie TVP1 emituje powtórki z zeszłego roku. Premierowe odcinki mają powrócić dopiero wiosną 2024 r.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o "Zabójcy" Davida Finchera, "Informacji zwrotnej" z Arkadiuszem Jakubikiem oraz ostatnim sezonie "The Crown", gdzie, spoiler, ginie księżna Diana. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.