Jak to możliwe? Hit Netfliksa w ciągu tygodnia był oglądany przez 2,8 mln dni

Dużo czasu musiało upłynąć, aby zaczęły się pojawiać rzeczowe informacje na temat oglądalności filmów i seriali na platformach streamingowych. Przez wiele miesięcy były one niejawne lub prezentowane w bardzo oszczędny sposób. To się jednak zaczyna w końcu zmieniać.

"Squid Game" stał się streamingowym hitem wszech czasów
"Squid Game" stał się streamingowym hitem wszech czasów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | materiały prasowe

Rynek platform streamingowych rozwija się tak dynamicznie, że można odnieść wrażenie, że nie nadążają za nim mechanizmy, które pozwoliłyby w zadowalający sposób go opisać i kontrolować. Z jakiś niewyjaśnionych powodów szefowie serwisów filmowych przez długi czas nie chcieli dzielić się rzetelnymi informacjami na temat popularności poszczególnych programów.

Najbardziej irytujące zestawienie oglądalności programów na platformie streamingowej podawał, od czasu do czasu, Netflix. Jego zarząd odmierzał popularność filmów i seriali na podstawie zaledwie dwuminutowego czasu odtwarzania. W tej sytuacji na konto dobrego wyniku oglądalności programu wpisywali się nie tylko widzowie, którym on się spodobał, ale także użytkownicy, którzy po 2-3 minutach zapoznawania się z tytułem dawali sobie z nim spokój. 

Kilka dni temu zarząd Netfliksa poinformował, że od następnego kwartału będzie podawał rzeczywisty czas oglądania programów.

Tymczasem firma Nielsen porozumiała się w końcu z pięcioma największymi platformami streamingowymi w Stanach (Apple TV, Disney+, Hulu, Amazon Prime Vedeo oraz oczywiście Netflix) i zaczęła regularnie publikować tygodniowe zestawienie najpopularniejszych filmów i seriali. Ranking pojawia się niestety z dużym opóźnieniem. Najnowszy podaje bowiem informacje z tygodnia pomiędzy 27 września a 3 października.

Dowiadujemy się z niego, że największy przebój w historii Netfliksa "Squid Game", we wspomnianym przedziale czasowym, był oglądany w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie przez 3,26 miliarda minut, co w przeliczeniu na większe jednostki czasu daje 50 milionów godzin lub 2,8 mln dni.

Jak podaje Nielsen Media, w krótkiej historii rankingów streamingowych do tej pory tylko 5 tytułów osiągnęło w Stanach próg 3 miliardów minut oglądania w jednym tygodniu: "Ty", "Król tygrysów" (dwukrotnie), "Ozark" (trzykrotnie), "The Umbrella Academy" oraz "The Crown". Wszystkie wymienione tytuły to produkcje pokazywane na Netfliksie, który w Ameryce Północnej ma obecnie 74 mln subskrybentów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)