Świat oszalał na jego punkcie. Przebój Netfliksa wygenerował 900 mln dol.

Agencja "Bloomberg News" dotarła do poufnego dokumentu zarządu Netfliksa, z którego wynika, że największy w historii przebój platformy streamingowej "Squid Game" w ciągu miesiąca "zarobił" 891,1 mln dol. Takich pieniędzy nie wygenerowała w tym roku żadna kinowa produkcja na świecie.

Koreańska produkcja przebojem wszech czasów
Koreańska produkcja przebojem wszech czasów
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | materiały prasowe

18.10.2021 09:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od razu zaznaczmy, że w tym przypadku słowo "zarobił" należy rozumieć w sposób dość umowny. Netflix nie otrzymuje przecież żadnych pieniędzy z reklam w ramach usługi przesyłania strumieniowego. Użytkownicy największej platformy streamingowej nie ponoszą też żadnych dodatkowych opłat związanych z premierowymi tytułami. Niemal cały przychód Netfliksa bierze się więc z jednego źródła – z opłaty abonamentowej.

Według ostatnich raportów Netfliksa miesięczne wpływy związane z opłatą abonamentową wynoszą około 2 mld dol. Każdy serial, każdy film na platformie ma swój udział w tym sukcesie. Jeden oczywiście większy, inny mniejszy. Zarząd Netfliksa na podstawie poziomu oglądalności wyliczył, że "Squid Game" zgarnął z tej puli aż 891,1 mln dol. Wynika z tego, że w ostatnim miesiącu użytkownicy Netfliksa na całym świecie, gdy korzystali z usług tej platformy, niemal połowę czasu spędzili oglądając koreański serial. Tak imponujących statystyk nie miała wcześniej żadna produkcja.

Według oficjalnych danych, w ciągu pierwszych 28 dni od dnia premiery, "Squid Game" był oglądany w ponad 130 mln gospodarstw domowych. Koreańska produkcja zdeklasowała konkurencję. Dotychczasowy lider "Bridgertonowie" mógł się pochwalić oglądalnością na poziomie 82 mln gospodarstw domowych.

1.      "Squid Game" (premiera 17 września 2021 r.) – 132 mln

2.      "Bridgertonowie" sezon 1 (premiera w grudniu 2020 r.) – 82 mln

3.      "Lupin" część 1 (premiera w styczniu 2021 r.) – 76 mln

4.      "Wiedźmin" sezon 1 (premiera w grudniu 2019 r.) – 76 mln

5.      "Sex/Life" sezon 1 (premiera w czerwcu 2021 r.) – 67 mln

6.      "Stranger Things" sezon 3 (premiera w lipcu 2019 r.) – 67 mln

7.      "Dom z papieru" sezon 4 (premiera w kwietniu 2020 r.) – 65 mln

8.      "Król tygrysów" sezon 1 (premiera w marcu 2020 r.) – 64 mln

9.      "Gambit królowej" (premiera w październiku 2020 r.) – 62 mln

10.  "Łasuch" sezon 1 (premiera w czerwcu 2021 r.) – 60 mln

W najnowszym raporcie Netfliksa, do którego dotarła agencja "Bloomberg News", zarząd platformy streamingowej zaktualizował liczbę gospodarstw domowych, w których koreański serial był oglądany przez przynajmniej przed 2 minuty (z 111 mln do 132 mln). Z raportu dowiadujemy się również, że 89 proc. widzów (czyli około 117 mln) śledziło losy bohaterów "Squid Game" przez co najmniej 75 min., zaś aż 66 proc. widzów (czyli około 87 mln) obejrzało serial do samego końca.

"Bloomberg News" podaje również, że koreańska produkcja kosztowała 21,4 mln dol., co daje w przybliżeniu 2,4 mln dol. za jeden odcinek.

Komentarze (21)