Ile widzów ogląda "Rolnik szuka żony"? Podano oficjalne wyniki

Emitowany od 2014 roku program TVP wciąż jest hitem ramówki. Jednak lata rekordów ma już za sobą. Wiemy, który odcinek przyciągnął najwięcej widzów.

Artur i Sara na randce na kocyku w "Rolnik szuka żony"
Artur i Sara na randce na kocyku w "Rolnik szuka żony"
Źródło zdjęć: © TVP

To była już dziesiąta edycja "Rolnik szuka żony". Przed jej startem widzowie nieco obawiali się, czy TVP nie zrezygnowała z formatu. Długo nie mogli dopatrzyć się zapowiedzi w telewizji. W sieci co prawda trwał nabór uczestników, ale Marta Manowska milczała jak zaklęta. Przypomnijmy, że Telewizja Polska nie produkuje tego programu, a jedynie zamawia go od firmy Fremantle Polska. To zagraniczny format realizowany także w innych krajach, w tym Australii czy Holandii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Program jest wyjątkowo lubiany wśród widzów. Doceniają jego autentyczność, a przede wszystkim naturalnych bohaterów, którzy mają odwagę szukać miłości w telewizji. Program "Rolnik szuka żony" z pewnością zmienił postrzeganie polskiej wsi, która w TVP wygląda na bogatą i piękną. Sukcesem formatu są świetne statystyki: po 10 edycjach mamy już kilkanaście małżeństw zawartych dzięki programowi. A co z oglądalnością?

Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że "Rolnika" oglądało średnio 2,55 mln osób. Przełożyło się to na 20,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,65 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,94 proc. w grupie 16-59. Odcinek z największą oglądalnością? Finał. Nic dziwnego, w końcu ta edycja była wyjątkowo emocjonująca, a widzowie byli ciekawi, jak potoczą się losy uczestników.

Chociaż 20 proc. rynku to świetny wynik, to oglądalność "Rolnika" spadła rok do roku aż o 170 tys. widzów. Co to oznacza? Nieunikniony los telewizji, jaką znamy: widzowie zmieniają swoje nawyki. Ulubione produkcje oglądają w sieci, w wygodnym dla siebie czasie. Aktualnie na platformie vod.tvp.pl dostępne są ósma, dziewiąta i ostatnia edycja programu.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się na ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)