Trwa ładowanie...

Polacy najchętniej stawiają na ten program. Co z konkurencją?

Poznaliśmy wyniki oglądalności programów informacyjnych w pierwszym kwartale 2021 r. Okazało się, że to "Fakty" w TVN i TVN24 BiS są najchętniej oglądanym serwisem. Jak wygląda sprawa z resztą konkurencji?

"Fakty" TVN są najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce"Fakty" TVN są najchętniej oglądanym programem informacyjnym w PolsceŹródło: fot. TVN
d2irkum
d2irkum

"Fakty" w pierwszym kwartale tego roku oglądało średnio 3,17 mln widzów (2,86 mln w TVN, 319 tys. w TVN24 BiS), co zapewniło stacji 22,58 proc. udziały w rynku telewizyjnym. Jak czytamy na wirtualnemedia.pl, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,63 proc. widzów, co daje ok. 190 tys. oglądających. Taki spadek nie dotknął jedynie programu informacyjnego TVN-u. Dane Nielsen Audience Measurement wykazały, że wszystkie serwisy odnotowały gorsze wyniki oglądalności w stosunku do ubiegłego roku.

"Wiadomości" uplasowały się na drugim miejscu najchętniej oglądanych programów. W pierwszym kwartale średnia wyniosła 3,07 mln osób (2,45 mln w TVP1 i 614 tys. w TVP Info). Oglądalność zmalała w ciągu roku o 7,08 proc., czyli o 234 tys. widzów. Podium zamyka "Teleexpress", którego oglądało w Jedynce i TVP Info 3,05 mln osób (2,31 mln w TVP 1 i 743 tys. w TVP Info). Tu spadek wyniósł 5,73 proc. – przekłada się to na utratę 185 tys. widzów.

Zobacz: Odejścia z TVN

Na dalszym miejscu są "Wydarzenia" Polsatu i Polsatu News. Widownia serwisu wyniosła 2,02 mln osób. Włodarze stacji nie mogą być jednak zadowoleni, bo dziennik zanotował największy spadek w zestawieniu – aż 17,75 proc. (436 tys. widzów). Z kolei "Panoramę" TVP2 i TVP Info oglądało średnio 1,72 mln widzów. Strata w porównaniu z ubiegłym rokiem to 12,99 proc.

d2irkum

Przypomnijmy, że kilka dni temu poznaliśmy wyniki oglądalności programów za marzec. TVP1 pozostał liderem wśród krajowych stacji telewizyjnych. Stacja zwiększyła swój dobowy udział o 4,37 proc, osiągając wynik 9,55 proc. Za nią uplasowały się TVP2, Polsat i TVN. Ten ostatni program był za to liderem wśród widzów z grupy wiekowej 16-49 lat. W minionym miesiącu największą widownię zgromadził wyemitowany 29 marca odcinek serialu "M jak miłość". Oglądało go średnio 4,14 mln osób. 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2irkum
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2irkum