Polacy najchętniej stawiają na ten program. Co z konkurencją?

Poznaliśmy wyniki oglądalności programów informacyjnych w pierwszym kwartale 2021 r. Okazało się, że to "Fakty" w TVN i TVN24 BiS są najchętniej oglądanym serwisem. Jak wygląda sprawa z resztą konkurencji?

"Fakty" TVN są najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce
"Fakty" TVN są najchętniej oglądanym programem informacyjnym w Polsce
Źródło zdjęć: © fot. TVN
Kamil Dachnij

12.04.2021 | aktual.: 12.04.2021 08:09

"Fakty" w pierwszym kwartale tego roku oglądało średnio 3,17 mln widzów (2,86 mln w TVN, 319 tys. w TVN24 BiS), co zapewniło stacji 22,58 proc. udziały w rynku telewizyjnym. Jak czytamy na wirtualnemedia.pl, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,63 proc. widzów, co daje ok. 190 tys. oglądających. Taki spadek nie dotknął jedynie programu informacyjnego TVN-u. Dane Nielsen Audience Measurement wykazały, że wszystkie serwisy odnotowały gorsze wyniki oglądalności w stosunku do ubiegłego roku.

"Wiadomości" uplasowały się na drugim miejscu najchętniej oglądanych programów. W pierwszym kwartale średnia wyniosła 3,07 mln osób (2,45 mln w TVP1 i 614 tys. w TVP Info). Oglądalność zmalała w ciągu roku o 7,08 proc., czyli o 234 tys. widzów. Podium zamyka "Teleexpress", którego oglądało w Jedynce i TVP Info 3,05 mln osób (2,31 mln w TVP 1 i 743 tys. w TVP Info). Tu spadek wyniósł 5,73 proc. – przekłada się to na utratę 185 tys. widzów.

Na dalszym miejscu są "Wydarzenia" Polsatu i Polsatu News. Widownia serwisu wyniosła 2,02 mln osób. Włodarze stacji nie mogą być jednak zadowoleni, bo dziennik zanotował największy spadek w zestawieniu – aż 17,75 proc. (436 tys. widzów). Z kolei "Panoramę" TVP2 i TVP Info oglądało średnio 1,72 mln widzów. Strata w porównaniu z ubiegłym rokiem to 12,99 proc.

Przypomnijmy, że kilka dni temu poznaliśmy wyniki oglądalności programów za marzec. TVP1 pozostał liderem wśród krajowych stacji telewizyjnych. Stacja zwiększyła swój dobowy udział o 4,37 proc, osiągając wynik 9,55 proc. Za nią uplasowały się TVP2, Polsat i TVN. Ten ostatni program był za to liderem wśród widzów z grupy wiekowej 16-49 lat. W minionym miesiącu największą widownię zgromadził wyemitowany 29 marca odcinek serialu "M jak miłość". Oglądało go średnio 4,14 mln osób. 

Źródło artykułu:WP Teleshow
fakty tvntvptvn
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)