Eurowizja 2019: padł rekord oglądalności. 182 mln widzów
Organizatorzy Konkursu Piosenki Eurowizji pochwalili się wynikami oglądalności tegorocznej edycji. Transmisja na żywo była nadawana przez stacje telewizyjne na 40 rynkach.
29.05.2019 | aktual.: 29.05.2019 12:34
Tegoroczna Eurowizja nie była szczęśliwa dla polskiej reprezentacji, która nie weszła do wielkiego finału. Największe uznanie widzów zdobył Duncan Laurence z Holandii, gdzie odnotowano największą oglądalność Eurowizji od 2003 r.
Na stronie Konkursu Piosenki Eurowizji opublikowano szczegółowe dane na temat oglądalności we wszystkich krajach transmitujących show. Okazuje się, że trzy transmisje na żywo (dwa półfinały i wielki finał) przyciągnęły uwagę 182 mln widzów. Do tego dochodzi 40 mln unikalnych użytkowników z 225 krajów, śledzących Eurowizję na YouTube.
Zobacz także: Zespół Tulia wydał oświadczenie po klapie na Eurowizji
Znakomita większość (ok. 75 proc.) widzów to osoby poniżej 35. roku życia. Prawie połowa wszystkich oglądających finał Eurowizji było przedstawicielami grupy wiekowej 15-24 lata.
W wielu krajach finał Eurowizji był najchętniej oglądanym programem (Niemcy - 7,6 mln widzów, Włochy – 3,4 mln), tymczasem Polacy postawili na konkurencyjną ofertę Polsatu. Tego samego dnia nadawano bowiem ostatni odcinek muzycznego show "Twoja Twarz Brzmi Znajomo". Polsat zgarnął nim 14,94 proc. widowni, zaś Eurowizję na TVP oglądało w tym czasie 11,47 proc. polskich widzów.