Wyniki nie powalają. Kto najchętniej ogląda "Jaka to melodia?"
"Jaka to melodia?" to wciąż popularny format, który gromadzi przed telewizorami setki tysiące Polaków. Z przeprowadzonych niedawno badań wiadomo, wśród kogo teleturniej cieszy się największym zainteresowaniem. Program stracił, czy zyskał nowych widzów?
09.12.2023 | aktual.: 09.12.2023 10:52
"Jaka to melodia?" to kultowy muzyczny teleturniej, który z telewidzami TVP1 jest już od 1994 r. Program inspirowany amerykańskim formatem "Name That Tune" wciąż cieszy się w Polsce sporą popularnością. Od 2019 r. gospodarzem show jest Rafał Brzozowski. Cykl emitowany jest w dni powszednie o 17.20, a w weekendy o 18.40.
Okazuje się, że popularny teleturniej śledzą głównie głównie seniorzy. Jak podają Wirtualne Media, powołując się na Nielsen Audience Measurement, program cieszy się największym zainteresowaniem wśród widzów w wieku 65 i więcej lat. Stanowi to 56,21 proc. udziału we wszystkich grupach wiekowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Muzyczny program oglądają częściej mieszkańcy wsi, którzy stanowią 51,93 proc. udziału wszystkich widzów. Stanowi to zauważalną przewagę nad widzami z miast (48,07 proc. udziału). Cykl emitowany codziennie o 18:40 najchętniej obserwują także osoby z wykształceniem podstawowym (61,17 proc.). Telewidzowie z wykształceniem średnim to odsetek w wysokości 27,84 proc., a widownia z wykształceniem wyższym tylko 9,58 proc.
Wirtualne Media donoszą, że średnia widownia premierowych odcinków, wyświetlonych od 28 sierpnia do 16 listopada 2023 r., wyniosła 930 tys. osób. W analogicznym okresie rok temu program śledziło 1,32 mln oglądających. Tytuł stracił zatem 230 tys. widzów.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się na ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.