Efekt Hołowni się skończył? "Sejmflix" traci na popularności

Wystąpenia z Szymonem Hołownią cieszą się ostatnio mniejszą popularnością na YouTubie
Wystąpenia z Szymonem Hołownią cieszą się ostatnio mniejszą popularnością na YouTubie
Źródło zdjęć: © fot. YouTube

11.04.2024 20:09, aktual.: 11.04.2024 20:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Sejmowy kanał na YouTubie może pochwalić się sporą liczbą subskrybentów, lecz widać, że widzowie nie oglądają już tak masowo posiedzeń plenarnych. Mniejszą popularnością cieszą się także występy marszałka Szymona Hołowni, jeszcze do niedawna mające sporo odtworzeń.

Po zmianie władzy oglądanie posiedzeń Sejmu stało się tak popularne, że zaczęto transmitować je na salach kinowych. Transmisja z 13 listopada, gdy odbyło się pierwsze posiedzenie Sejmu obecnej kadencji, była trzecim najpopularniejszym filmem na YouTubie tego dnia, uzyskując niemal natychmiast ponad 900 tys. wyświetleń. 24 listopada 2023 r. liczba subskrybentów kanału sejmowego na YouTubie miała ponad 200 tys. O fenomenie tzw. "Sejmflixu" zaczęły pisać nawet zagraniczne media jak "Financial Times".

Choć obecnie sejmowy kanał ma ponad 745 tys. subskrybentów, to jednak, jak zauważył "Press", kolejne posiedzenia Sejmu z czasem zaczęły notować mniejszą oglądalność. Pierwszy dzień obrad z 6 marca ma 500 tys. wyświetleń, drugi z 7 marca 342 tys., a trzeci z 8 marca 147 tys. Posiedzenie 20 marca zostało wyświetlone ponad 321 tys. razy, zaś drugie z 21 marca ponad 190 tys. razy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Szymon Hołownia traci na popularności wśród youtuberów

Dobrze też widać tendencję spadkową, jeśli chodzi o popularność Sejmu na YouTubie, gdy prześledzi się materiały z Szymonem Hołownią. Na początku obecnej kadencji umieszczenie materiału z nim na YouTubie kończyło się przeważnie zwiększonymi zasięgami. Pierwszy odcinek "Sejm. Nowe otwarcie z marszałkiem Szymonem Hołownią" zdobył 1,1 mln wyświetleń.

W grudniu nagranie z konferencji prasowej Hołowni, podczas której mówił o współpracy nowego rządu z prezydentem Andrzejem Dudą, zostało odtworzone ponad 375 tys. razy. Konferencja prasowa Hołowni z 26 stycznia m.in. o licytacjach na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i losów byłych posłów Mariusza Kamińskiego oraz Macieja Wąsika ma 183 tys. wyświetleń. Konferencja z 4 marca uzyskała zaledwie 95 tys. odsłon.

Coraz mniejszą popularność mają również życzenia świąteczne marszałka. Gdy składał je z okazji Bożego Narodzenia, widzowie wyświetlili je 98 tys. razy, a z okazji Wielkanocy - tylko 11 tys. razy.

Dodać trzeba, że pomimo spadków niektóre posiedzenia komisji śledczych są chętnie oglądane przez widzów na YouTubie, ale jest to zależne od tego, kto jest przepytywany. Przykładem tego jest komisja śledcza ds. wykorzystywania oprogramowania Pegasus z 15 marca, na której stawił się Jarosław Kaczyński. Jego przesłuchanie oglądano 739 tys. razy.

W 52. odcinku podcastu "Clickbait" rozwiązujemy "Problem trzech ciał" Netfliksa, zachwycamy się "Szogunem" na Disney+ i wspominamy najlepsze seriale 2023 roku nagrodzone na gali Top Seriale 2024. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także