"Kompromitacja". Wyniki mówią same za siebie
"Dziennik Telewizyjny", główny program propagandowy komunistycznych władz, przeobraził się w "Wiadomości" w 1989 r. po zmianie ustrojowej. Nowy serwis informacyjny obiecywał mówić prawdę. Wkrótce sam przejdzie do historii.
"Dziennik Telewizyjny" pojawił się w TVP w 1957 r., niedługo po przejęciu władzy przez Władysława Gomułkę. Największą niesławą cieszył się w stanie wojennym, kiedy został zmilitaryzowany. Komunikaty wojskowych przekazywali wtedy na wizji prezenterzy w mundurach. Kiedy powstał rząd Tadeusza Mazowieckiego i zapanował pluralizm, stało się jasne, że od podstaw musi powstać nowy program informacyjny. "Wiadomości" zadebiutowały 18 listopada 1989 r.
- Wiadomości w naszym nowym dzienniku będą dobre lub złe, oby tych ostatnich jak najmniej, ale zawsze prawdziwe - obiecywał prowadzący Wojciech Reszczyński na wstępie wydania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kuriozalne sytuacje w “Wiadomościach” TVP. Wpadek nie brakowało
Swoją drogą Reszczyński był najlepszym dowodem na to, że czystki, przeprowadzone wówczas przez nowy zarząd, miały charakter ograniczony. Prezenter zaczynał pracę w TVP jeszcze za czasów Wojciecha Jaruzelskiego i w końcówce komuny prowadził "Teleexpress".
Zanosi się na to, że niebawem historia zatoczy koło. Jak donosi "Gazeta Wyborcza", zaraz po zaprzysiężeniu rządu Donalda Tuska, nowa władza zajmie się zmianami w TVP i mają być one radykalne, zwłaszcza w odniesieniu do "Wiadomości".
- Nic, co było do tej pory, nie zostanie. Nowy początek, nowa scenografia i nowe twarze. Trwa poszukiwanie prezenterów - cytuje swojego informatora dziennik.
Zmienią się również wydawcy, reporterzy i oczywiście osoby odpowiedzialne za paski informacyjne na dole ekranu. Program zyska nową nazwę. Dotychczasowa źle się kojarzy.
- Jest skompromitowana, nie do uratowania - stwierdził rozmówca "GW".
Według badań Kantaru z października br., 66 proc. widzów uważa, że TVP nie jest wiarygodnym źródłem informacji.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o najlepszych (i najgorszych) reklamach świątecznych, wielkich potworach w "Monarchu" na AppleTV+ i szokującym znęcaniu się na ludźmi w "Special Ops: Lioness" na SkyShowtime. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.