Duże zaskoczenie. Widzowie nie chcą oglądać "kłamstw TVN"

"Jak oni kłamią" - nowy program TVP Info
"Jak oni kłamią" - nowy program TVP Info
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

11.07.2023 19:35, aktual.: 11.07.2023 22:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"Jak oni kłamią" to nowy program TVP Info, w którym analizowane są wydania "Faktów" TVN. Celem autorów jest "wypunktowanie kłamstw, niedomówień i manipulacji TVN". Wydawać się mogło, że taki program w państwowej telewizji powinien stać się hitem. Tak się jednak nie stało.

Premierowy odcinek "Jak oni kłamią" pojawił się na antenie TVP Info 3 lipca. Program poprowadził Adrian Klarenbach. W pierwszym odcinku redaktor komentował materiały pokazane przez stację z ul. Wiertniczej na temat relokacji migrantów, protestów we Francji, budowy tunelu w Świnoujściu.

I tak na przykład w materiale z otwarcia tunelu pod Świną przedstawianym przez TVN, dziennikarz TVP Info "wypunktował", że nie było w nim mowy o sukcesie Polski i szansach dla mieszkańców. Zawierała za to przekaz, że za pieniądze z KPO można by zbudować 173 tunele. Podkreślono też, że pieniądze w znacznej mierze pochodzą z funduszy unijnych, tak jakby unijne środki nie pochodziły ze składek m.in. polskich podatników.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W programie "Jak oni kłamią" zwraca się też uwagę na informacje, które zostały przemilczane w "Faktach", a które, jak powiedział Adrian Klarenbach "są ważne dla milionów Polaków, ale nie dla szamanów z Wiertniczej".

Po emisji pierwszego odcinka "Jak oni kłamią" w mediach społecznościowych pojawiły się informacje o "entuzjastycznym przyjęciu" programu. Tymczasem wyniki wskazują, że cykl notuje oglądalność poniżej średniej stacji. A jest pokazywany o godzinie 19:15.

Jak wynika z danych Nielsen Media, pierwszy odcinek przyciągnął przed ekrany średnio 356 tys. osób, drugi 339 tys., trzeci 313 tys., czwarty 339 tys., a piąty 336 tys.

Presserwis informuje, że emitując "Jak oni kłamią", TVP Info ma średnio 3,6 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 2,03 proc. w komercyjnej 16-59. To wyniki niższe od długookresowych, które notuje stacja.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" żegnamy Harrison Forda, znęcając się nad nowym "Indianą Jonesem" i płaczemy po Henrym Cavillu, ostatni raz masakrując "Wiedźmina" z jego udziałem. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow