TVN się ceni. Widownia maleje, a reklamy coraz droższe
Choć liczba widzów "Faktów" rok do roku wyraźnie maleje, to czas antenowy przeznaczony na reklamy wcale nie staje się tańszy. Wręcz przeciwnie. W kwietniu 2024 r. reklamodawcy będą musieli zapłacić nawet o 14 proc. więcej niż wcześniej. Inne programy TVN cenią się wyżej średnio o kilka procent.
26.03.2024 | aktual.: 26.03.2024 21:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak donosi "Presserwis", najdroższe reklamy emitowane przy "Faktach" TVN w kwietniu będą kosztować 79,2 tys. zł. Kwota dotyczy 30-sekundowego spotu i jest o 14 proc. wyższa niż rok temu. Taką reklamę będzie mogło obejrzeć nawet 2,77 mln widzów (średnia oglądalność "Faktów" w marcu 2024 r.). Dla porównania, w marcu 2023 r. program miał przeszło 2,9 mln widzów.
Stawki reklamowe przy innych programach TVN również poszły w górę, ale od 3,6 proc. do 6,9 proc. Za 30-sekundowy spot przy "Sporcie" po "Faktach" trzeba zapłacić 57,1 tys. zł, trochę taniej jest przy "Pogodzie" (51,2 tys. zł), zaś czas antenowy przy programach "Uwaga!" i "Master Chef Nastolatki" został wyceniony na odpowiednio 43 tys. i 42,6 tys. zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ceny reklam: TVN kontra Telewizja Republika
Dla porównania, w marcu 2024 r. za spot emitowany przy programie "Dzisiaj" w Telewizji Republika trzeba było zapłacić (w zależności od dnia tygodnia) od 14,7 tys. do 18,6 tys. zł. Przypomnijmy, że te stawki drastycznie wzrosły na początku roku, gdy Telewizja Republika zaczęła odnotowywać rekordową oglądalność po wyłączeniu TVP Info.
Program "Dzisiaj", który jest emitowany o tej samej porze co "Fakty", od 20 grudnia ub.r. do 11 lutego br. oglądało średnio 511 tys. widzów. Dla Telewizji Republika był to 37-krotny wzrost w porównaniu z wynikami sprzed "upadku" TVP Info.
Z kolei reklamy przy "Wydarzeniach" Polsatu kosztowały w marcu 59,6 tys. zł (o 1 proc. mniej niż rok temu). Podobna stawka (59,4 tys. zł) obowiązywała przy codziennym serialu "Pierwsza miłość", finał "Farmy" to 54 tys. zł za 30 sekund reklamy, a żeby pokazać swój spot w przerwie megahitu "Thor: miłość i grom" 11 marca trzeba było zapłacić 49,3 tys. zł.
W 52. odcinku podcastu "Clickbait" rozwiązujemy "Problem trzech ciał" Netfliksa, zachwycamy się "Szogunem" na Disney+ i wspominamy najlepsze seriale 2023 roku nagrodzone na gali Top Seriale 2024. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: