"Bodo": TVP promuje serial w Cannes i negocjuje z BBC

Telewizja Polska zaprezentowała serial "Bodo" na prestiżowych targach MIPTV w Cannes. Wyróżnienie jest tym większe, że rodzima produkcja znalazła się w ścisłym gronie uczestników międzynarodowego konkursu. Obecność przedstawicieli TVP w Cannes zwiększa szanse na sfinalizowanie umowy z brytyjską BBC na koprodukcję aż siedmiu seriali.

"Bodo": TVP promuje serial w Cannes i negocjuje z BBC
Źródło zdjęć: © AKPA

05.04.2016 13:08

Format opowiadający o losach przedwojennego aktora, Eugeniusza Bodo, został zaprezentowany podczas konkursu MIPDrama Screenings. Choć główną nagrodę otrzymała belgijska produkcja "Public Enemy", to już sam udział w owym konkursie jest dla TVP dużym wyróżnieniem. "Bodo" bowiem znalazł się w ścisłej dwunastce, którą wybrało międzynarodowe jury spośród ponad setki kandydatów.

- Serial został zamówiony przez poprzednie kierownictwo TVP1. Ja mogłem jedynie przyczynić się do jego właściwego wypromowania. Przykład ten pokazuje, że warto inwestować w wysokiej jakości kontent i myśleć o tym, że w długim terminie ta inwestycja może się opłacić – powiedział dyrektor Jedynki, Jan Pawlicki.

(Fot. AKPA)

Telewizja Polska liczy, że dobre przyjęcie "Bodo" przełoży się na jego sprzedaż zagranicznym nadawcom. Jak dotąd w Polsce nie cieszy się jednak ogromnym zainteresowaniem. Pierwsze trzy odcinki oglądało średnio 3,5 mln osób, a piąty już 3 mln.

TVP ponadto liczy na pomoc BBC w przygotowaniu nowych formatów. Planuje brytyjską spółką koprodukcję sześciu miniseriali i serialu kryminalnego, które trafią na anteny Jedynki i Dwójki mają opowiadać o Polakach, którzy zapisali się na kartach światowej historii.

W ekipie TVP, która poleciała do Cannes oprócz Pawlickiego znaleźli się dyrektor Dwójki Maciej Chmiel (który wziął udział w panelu dotyczącym seriali o opowiadał o flagowych produkcjach stacji: "M jak miłość" i "Na dobre i na złe") oraz prezes Jacek Kurski. Kierownictwo stacji liczy, że uda mu się sfinalizować umowę o współpracy Telewizji Polskiej z BBC Worldwide Channels. Pierwsze negocjacje podjęto już podczas targów BBC Worldwide Showcase, które odbyły się w lutym bieżącego roku w Liverpoolu.

Koprodukcje BBC i TVP to nie żadna nowość. Telewizja Polska zrealizowała z brytyjskim nadawcą dwa seriale: "Szpiedzy wojny" (dramat wojenny o czasach II wojny światowej, oparty na powieści Alana Fursta o tym samym tytule) i "Dzwony wojny" (także serial wojenny, ale o czasach I wojny światowej). Pierwszy, emitowany w TVP1 zimą 2013 roku, miał średnio 2,68 mln widzów, a drugi, nadawany jesienią 2014 roku, przyciągnął przed ekrany przeciętnie 1,66 mln oglądających (wszystkie dane zaprezentowane przez portal wirtualnemedia.pl pochodzą z badań Nielsen Audience Measurement).

Portal wirtualnemedia.pl informuje, że jak dotąd Telewizja Polska nie potwierdziła oficjalnie, że umowa z BBC już została podpisana. Targi w Cannes trwają od 4 do 7 kwietnia. Więcej informacji napłynie z pewnością po ich zakończeniu.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)