Zwolnienia to nie wszystko. Niepokojąca sytuacja w "Dzień Dobry TVN"

W "Dzień Dobry TVN" doszło do rewolucji kadrowej
W "Dzień Dobry TVN" doszło do rewolucji kadrowej
Źródło zdjęć: © East News

01.07.2023 16:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W drugiej połowie czerwca dowiedzieliśmy się, że z "Dzień Dobry TVN" żegna się aż pięciu prowadzących, a Filip Chajzer "bierze urlop od telewizji". Wygląda na to, że zwolnienia mogły być reakcją na niepokojące wyniki oglądalności.

O zwolnieniach aż piątki prowadzących "Dzień Dobry" TVN stacja poinformowała w czwartek 22 czerwca. Informacja została podana na oficjalnym Instagramie programu.

"Z całego serca dziękujemy naszym dotychczasowym prowadzącym Ani Kalczyńskiej, Andrzejowi Sołtysikowi, Małgosi Ohme za wspaniałą współpracę, ich profesjonalizm, uśmiech, otwartość na drugiego człowieka" - poinformował TVN.

Z kolei Agnieszka Woźniak-Starak i Małgorzata Rozenek pożegnały się ze śniadaniówką TVN, ale nie ze stacją. Wiadomo, że już niedługo widzowie zobaczą je w innych programach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nagły i niczym niezapowiedziany ruch stacji spotkał się ze sporym zaskoczeniem. Na pytanie, czemu pozbyto się znanych twarzy, TVN odpowiedział, że sugeruje się głosami widzów.

Jednak zwolnienia Kalczyńskiej i spółki mogły być odpowiedzią na dane, jakie opublikowały teraz Wirtualne Media. Chodzi o wyniki oglądalności "Dzień Dobry TVN", które nie napawają specjalnym optymizmem, bo program zanotował odpływ widzów.

"Śniadaniowy magazyn TVN 'Dzień dobry TVN’ w okresie od 16 sierpnia 2022 roku do 23 czerwca 2023 r. oglądało 368 tys. osób, co przełożyło się na 7,48 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,42 proc. w grupie 16-49 oraz 8,61 proc. w grupie 16-59" - piszą Wirtualne Media, opierając się na danych Nielsen Audience Measurement.

Wirtualne Media dla porównania opublikowały wyniki za analogiczny okres od 2 sierpnia 2021 r. do 24 czerwca 2022 r.

"Średnia widownia 'Dzień dobry TVN' wynosiła 379 tys. osób. Przełożyło się to na 7,37 proc. udziału w 4+, 9,58 proc. w 16-49 i 8,50 proc. w 16-59" - pisze branżowy serwis.

Wynika z tego, że widownia "Dzień Dobry TVN" stopniała o 10 tys. widzów. Są też jednak plusy tej sytuacji, bo zwiększyły się udziały programu w grupach 4+ i 16-59.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" masakrujemy "Warszawiankę" z Szycem, chwalimy "Sortownię" z Chyrą, głowimy się nad "Flashem" z Michaelem Keatonem i filmami Wesa Andersona, z "Asteroid City" na czele. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow