Pół roku czekania. Nowa oprawa kolorystyczna TVP wygląda jak… poprzednia
3 września w TVP1 i TVP2 pojawiły się nowe oprawy antenowe. Od razu zwraca uwagę to, że nowa kolorystyka jest niemal identyczna, jak poprzednie oprawy.
Telewizja Polska w komunikacie podkreśliła, że nowe oprawy TVP1 i TVP2 to połączenie minimalizmu w formie i maksymalizmu w treści. – W efekcie mają wyeksponować bogatą ofertę programową anten, podkreślając ich indywidualny charakter. Grafika wpisuje się w trend, zgodnie z którymi mniej znaczy więcej – stwierdzili.
Wprowadzenie nowych logotypów i opraw antenowych powyższych kanałów zapowiedziano w lutym tego roku. Jacek Kurski mówił wtedy, że oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Jednak dziwić może fakt, że sama kolorystyka praktycznie nie uległa zmianie.
Wystarczy porównać nowe tło z poprzednim i da się zauważyć, że jest ono ciemniejsze jedynie o ton. Poza błękitną barwą, różnica przy dwóch innych kolorach jest niemal niezauważalna. Aż dziw bierze, że Telewizja Publiczna nie wykazała się żadną chęcią zmiany w tym rejonie.
Wirtualne Media przypominają, że obecne logotypy TVP1 i TVP2 wprowadzono w 2003 r. Nieznacznie zmodyfikowano je w 2011 r. Sześć lat temu z kolei pojawiły się nowe oprawy. Wiosną tamtego roku Dwójka wprowadziła identyfikację antenową i spot z hasłem "Zawsze pod wrażeniem", z kolei jesienią w TVP1 pojawiła się oprawa oparta na motywach rombów i trójkątów.