"Zaczytane wakacje" - druga odsłona kampanii promującej czytelnictwo na antenie TVN24
Akcje edukacyjną wspiera seria pięciu spotów promocyjnych, które będą emitowane na antenie TVN24 w dniach 23 czerwca – 2 sierpnia. W kampanię zaangażowały się m.in. aktorki Anna Mucha i Anna Dereszowska. Celem akcji jest zachęcenie Polaków do czytania książek podczas wypoczynku czy na urlopie i do postrzegania lektury w kategoriach atrakcyjnej formy spędzania czasu wśród typowych letnich rozrywek.
24.06.2014 10:13
„Ludzie czytający są lepsi, zdrowsi, zaradniejsi i bardziej sexy. O tym mówi nasza kampania i o tym mówi też poglądowo program. To jest prawda ciągle i coraz częściej zapominana. Naszą kampanią zwracamy się do młodych ludzi, którym nawyki czytelnicze są szczególnie potrzebne, a starsi zapominają, by im je wpajać. Świat dziś często bazuje na naśladownictwie – dlatego chcemy pokazać jak najwięcej pozytywnych wzorców na przykładzie idoli młodych ludzi. To idole właśnie w spotach pokazali się z książką w różnych, nie tylko wakacyjnych sytuacjach. Spoty emitowane będą w ciągu tygodnia, a w sobotę tę całotygodniową kampanię wieńczy rozmowa z idolem. I tak co tydzień.” – mówi Filip Łobodziński, współprowadzący tegoroczne „Zaczytane wakacje”.
W ramach kampanii, przez pięć kolejnych sobót, stacja TVN24 pokaże cotygodniowy program „Zaczytane wakacje”, który będzie nadawany za każdym razem z innego miejsca w Polsce. W 45-minutowym magazynie, gospodarze jedynego w Polsce cyklicznego programu dotyczącego literatury „Xięgarnia” wraz z zaproszonymi do specjalnego studia gośćmi będą rozmawiać o książkach, polecać najciekawsze tytuły i namawiać do czytania. Zaproszone do udziału osoby wystąpią również w programie, gdzie wraz z prowadzącymi i innymi gośćmi dyskutować będą o literaturze.
Każdy odcinek „Zaczytanych wakacji” będzie poświęcony innemu gatunkowi literackiemu: prozie, non-fiction, literaturze dla dzieci, poezji czy kryminałowi. Gośćmi programu będą wybitni pisarze tych gatunków oraz laureaci nagród literackich. Do programu, poza gwiazdą znaną ze spotów promujących akcję, zostaną zaproszone również osoby związane z miejscowością, z której transmitowany jest program. Każda z nich jest blisko związana z okolicą poprzez temat literacki, miejsce zamieszkania czy urodzenia. Wszyscy spotkają się w plenerze, by porozmawiać o literaturze, a rozmowa będzie krążyła wokół tematów wakacyjnej lektury, ostatnio przeczytanej książki oraz historii i tradycji miejsca. W tych dniach plenerowe studio „Zaczytanych wakacji” stanie się rodzajem turystycznej atrakcji, kulturalnego wydarzenia w kurorcie, a spotkania z gwiazdami będą nietypowym spotkaniem autorskim.
Ponadto w programie pojawią się krótkie recenzje filmowe książek dla dzieci w wykonaniu Aleksego Krzysztofiaka. Jeden z najmłodszych recenzentów, opowie w ciekawej formie o ostatnio przeczytanych książkach dla dzieci do 12 roku życia.
Kampania dofinansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Promocja czytelnictwa”.
"Zaczytane wakacje" będą emitowane na antenie TVN24 w sobotę o godzinie 12:10 przez pięć kolejnych sobót. Program odwiedzi m.in. Gdynię (28 czerwca), Arłamów w Bieszczadach (5 lipca), Kraków (12 lipca) i Ruciane Nida (19 lipca).