Wyniki oglądalności w marcu. Sytuacja TVP Info jest dramatyczna
Najlepszą oglądalnością wśród kanałów informacyjnych w marcu cieszył się TVN24. Z kolei największe wzrosty zaliczyły Telewizja Republika oraz Telewizja wPolsce.pl. Zgoła odmiennie wygląda sytuacja z TVP Info.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, średni dobowy udział TVN24 w marcu 2024 r. wyniósł 6,21 proc. W stosunku do marca ubiegłego roku stacja zaliczyła wzrost o 26,73 proc. Na drugim miejscu uplasowała się Telewizja Republika, która zanotowała trzecią najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania - 2,94 proc. przy wzroście 3166,67 proc. Rok wcześniej stacja Sakiewicza była ledwie ósma z wynikiem 0,09 proc.
Na trzecim miejscu w marcu wylądował Polsat News. Udział kanału wyniósł 1,51 proc. po spadku względem marca 2023 r. o 3,82 proc. Spadek, ale o wiele większy zaliczyła TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,30 proc. Jest to spadek o 71,74 proc. w stosunku do poprzedniego roku, gdy stacja była na drugim miejscu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Bardzo wysokim wzrostem pochwalić się może także Telewizja wPolsce.pl - o 1033,33 proc. do 0,34 proc. Stacja w zestawieniu uplasowała się na dziewiątej pozycji.
Oglądalność w grupie 16-49
Ciekawie sytuacja wygląda także wśród widzów w grupie 16-49. Tu liderem jest także TVN24 z wynikiem 3,18 proc. po wzroście o 3,58 proc. w stosunku do marca 2023 r. TV Republika awansowała z ósmego na drugie miejsce. Stacja, w której znajdziemy gwiazdy prawicy jak Danutę Holecką czy Michała Rachonia miała 1,05 proc. udziału po wzroście aż o 5150 proc. Mówimy tutaj o 52-krotnym powiększeniu średniego dobowego udziału.
Podium zamyka Polsat News, którego udział wyniósł 0,95 proc. Jest to spadek o 6,86 proc. w stosunku do ub.r.
Udział wśród grup kanałów newsowych
Gdyby jeszcze spojrzeć na największy udział wśród grup kanałów newsowych w marcu tego roku, to TVN może pochwalić się największym. TVN24 i TVN24 BiS miały 6,74 proc., co jest wzrostem o 24,58 proc. Rok temu Telewizja TVN była druga.
Po raz trzeci w historii na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały stacje newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 28,02 proc. do 2,97 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2, Polsat News Polityka i Wydarzenia24). Za to z pierwszego na trzecie miejsce spadły kanały Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 62,36 proc. do 2,07 proc. (TVP Info i TVP3).
Jak widać, od 29 grudnia TVP Info nie może odzyskać pozycji przed rewolucją w mediach państwowych. Spora część widzów poszła za swoimi ulubieńcami do TV Republika. Na razie nie widać sygnałów, by miało się coś zmienić.
W 52. odcinku podcastu "Clickbait" rozwiązujemy "Problem trzech ciał" Netfliksa, zachwycamy się "Szogunem" na Disney+ i wspominamy najlepsze seriale 2023 roku nagrodzone na gali Top Seriale 2024. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: