Trwa ładowanie...

Wpadka goni wpadkę. Chaos w TVP

Napięcie wokół telewizji publicznej nieco osłabło, ale jest nadal odczuwalne. Trwa odpływ widzów z TVP Info, a na dodatek w programach informacyjnych pojawiają się kolejne kompromitujące wpadki. Ekspertka stawia bolesną diagnozę.

Marek Czyż jest jednym z gospodarzy "19.30"Marek Czyż jest jednym z gospodarzy "19.30"Źródło: TVP
d1idyto
d1idyto

Głośno było ostatnio o kilku rążących błędach w programie "19.30". Autorzy jednego z materiałów pomylili nazwę państwa i zamiast Papua-Nowa Gwinea, napisali Papuła-Nowa Gwinea. Nie sprawdzono również liczby ludności znanego polskiego miasta.

- W kilkunastotysięcznych miastach, takich jak Zamość... - można było usłyszeć w zapowiedzi, tymczasem miasto liczy blisko 60 tys. mieszkańców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zapytaliśmy o zmiany w TVP. Skrajne opinie Polaków

"Chaos organizacyjny"

Jednak najbardziej obciążające wizerunkowo dla TVP było przypisanie politykowi Konfederacji, Przemysławowi Wiplerowi, oburzającego komentarza do śmierci Tomasza Komendy. Okazało się, że zacytowano tekst z fałszywego konta internetowego.

d1idyto

- Źle się dzieje w państwie TVP, można by powiedzieć. Czy to jest dziwne? W obecnej sytuacji telewizji publicznej raczej nie. [...] Ma się wrażenie, że zespoły TVP Info oraz "19.30" nie są jeszcze okrzepłe i zorganizowane w takim kształcie, by tworzyły zgrane i skuteczne teamy. [...] Przy bliższej analizie wpadek najczęściej komentowanych w ostatnich dniach, wygląda na to, że są skutkiem chaosu organizacyjnego. To oczywiście niczego nie usprawiedliwia, pokazuje stopień tego chaosu, stawia pytania o kompetencje obecnego zespołu i wzywa do jak najszybszego uporządkowania pracy - tłumaczyła specjalistka public relations i komunikacji marketingowej Dorota Anna Wróblewska.

TVP Info w tyle za TV Republika

W styczniu średni udział TVP Info w rynku wyniósł 1,52 proc., a TV Republika - 3,52 proc. Ekspertka podkreśla, że spadek oglądalności stacji publicznej nie ma wiele wspólnego z wpadkami na antenie. To po prostu efekt przepływu elektoratu politycznego.

- Przez osiem poprzednich lat wyborcy PiS byli podzieleni na preferujących TVP i TVP Info, Trwam oraz w pewnym stopniu Polsat News. TV Republika miała śladową oglądalność. Po ostatnich wyborach zwiększyła ją ponad 30-krotnie, po przepływie widzów poprzednio oglądających TVP Info i niekiedy Polsat News. Zupełnie inna sytuacja występuje w związku z przepływem widzów pomiędzy TVP Info i TVN24. Kanał informacyjny TVN nie odnotował dramatycznych spadków oglądalności na rzecz "odzyskanej" TVP Info, jego widzowie nie odczuli takiej potrzeby - wyjaśniła sytuację Dorota Anna Wróblewska.

d1idyto

W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1idyto
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1idyto