Wojna na Ukrainie. Stacje informacyjne z rekordami oglądalności
24 lutego TVN24 miała 10,9 proc. udziału w rynku telewizyjnym, co sprawiło, że stacja była najchętniej oglądanym kanałem dnia. Dużą widownię przed telewizorami zgromadziły też TVP Info i Polsat News.
28.02.2022 | aktual.: 28.02.2022 08:31
W czwartek 24 lutego Rosja rozpoczęła inwazję na Ukrainę. Atak, który jest największym konfliktem zbrojnym w Europie od czasu II wojny światowej, był tematem numer jeden w polskich mediach. Od wczesnego ranka sytuację na bieżąco w ramach specjalnych pasm pokazywały stacje informacyjne.
Jak donosi portal wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym kanałem informacyjnym w Polsce pierwszego dnia inwazji był TVN24. Jego średni dobowy udział wyniósł 10,90 proc. wśród wszystkich widzów i 12,08 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W tym samym czasie TVP Info osiągnęło 10,01 proc. udziału ogólnie i 7,21 proc. w grupie 16-49. Polsat News zanotował wtedy odpowiednio 5,35 proc. i 6,41 proc.
Raczej nikogo nie zdziwi, że kanały newsowe w czwartek były chętniej oglądane niż poszczególne kanały z tzw. wielkiej czwórki. 24 lutego TVN24 był liderem całego rynku – wyprzedził TVP1, która miała 10,76 proc. udziału. TVP Info zajęło trzecie miejsce, a Polsat – siódme.
Wirtualne Media wyjawiły, że 24 lutego TVN24 i Polsat News miały swoje najwyższe dobowe udziały w historii nadawania w grupie 4+ i 16-49. W TVN24 najchętniej oglądanym wtedy programem była "Kropka nad i" Moniki Olejnik, która zgromadziła 1,50 mln widzów w 4+. W TVP Info "Telexpress" obejrzało 1,20 mln osób. Z kolei "Wydarzenia" Polsat News to 871 tys. widzów.
Pod tym adresem możecie śledzić relację z wojny na Ukrainie.