Wojciech Mann straci pracę przez udział w reklamie? Jest komentarz Polskiego Radia
Udział dziennikarzy w reklamach często wzbudza wiele emocji i dzieli środowisko. Jedni uważają, że jest dopuszczalny, inni, że niezgody z etyką zawodową. Porównywalnie różnie podchodzą do tego redakcje. Podobnie różne podejście do tego mają pracodawcy. Polskie Radio postanowiło ostatnio zbadać sprawę udziału Wojciecha Manna w kampanii reklamowej. Czy wyciągnie konsekwencje?
10.03.2017 | aktual.: 10.03.2017 12:04
- Dziennikarze zatrudnieni w Polskim Radiu zobowiązani są do przestrzegania etyki zawodowej oraz wszelkich wewnętrznych regulacji funkcjonujących w firmie – komentował sprawę Łukasz Kubiak, rzecznik prasowy Polskiego Radia na łamach "Super Expressu".
Jak poinformował tabloid, pod lupą Polskiego Radia znalazł się Wojciech Mann. Wszystko przez reklamę jednej z sieci sklepów AGD, w której wystąpił. Trudno się dziwić, że sprawa przyjęła taki obrót, gdyż jest dość jasno uregulowana prawnie. Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 30 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży w § 8. Mówi, że:* W reklamach, z wyłączeniem autopromocji, zakazane jest wykorzystywanie głosu lub wizerunku osób, które prowadziły audycje informacyjne, publicystyczne lub audycje dla dzieci w programach radiowych lub telewizyjnych w okresie krótszym niż 3 miesiące przed nadaniem reklamy. * Warto jednak zaznaczyć, że każda redakcja może mieć także własne przepisy dotyczące udziału dziennikarzy w kampaniach reklamowych.
- Ocena udziału pana redaktora Wojciecha Manna w reklamie jest na etapie konsultacji prawnych. Nie jest ona jednoznaczna, gdyż formalnie red. Mann nie jest etatowym pracownikiem Polskiego Radia, natomiast w rzeczywistości jest nie tylko bliskim wieloletnim współpracownikiem, którego obowiązują przyjęte w Radiu zasady etyki, ale jest również postacią publiczną bezwzględnie kojarzoną z Programem 3 PR – wyjaśnił.
Wojciech Mann, jak pisał tabloid, już raz poniósł konsekwencje za udział w reklamie. Kilka lat temu, za udział w spocie jednego z banków został odsunięty od prowadzenia rozmów z publicystami w ramach audycji „Zapraszamy do Trójki”. Jak będzie tym razem? - Sprawa udziału Wojciecha Manna w reklamie jest jeszcze analizowana - powiedział Łukasz Kubiak Wirtualnej Polsce. Odniósł się także do medialnych doniesień, jakoby Mann miał zostać wyrzucony. -* Nieprawdą jest, że zarząd "pracuje nad usunięciem red. Manna". Na razie nie ma tematu konsekwencji* - dodał.
Tu pobierzesz za darmo aplikację Program TV:
src="https://d.wpimg.pl/1031600158-1003293454/aplikacja.png"/> src="https://d.wpimg.pl/457701298--1013396447/aplikacja.png"/>