Wedel nie wycofał reklam z TV Republika. Ale na ekranie pojawia się zaskakująca plansza
Trwa bojkot TV Republika przez reklamodawców. Z powodów prawno-finansowych trudno im zrezygnować z wykupionego wcześniej czasu antenowego, dlatego szukają jakieś alternatywy, żeby zaznaczyć swój protest przeciwko szokującym treściom rozpowszechnianym w programach stacji. Wedel postawił na planszę, która bynajmniej nie reklamuje jego słodkości.
Reklamodawcy (m.in. Pyszne.pl, Ikea, Kaufland, mBank) nie chcą być kojarzeni z TV Republika od czasu skandalicznych słów jej komentatorów, Jana Pietrzaka i Marka Króla, które padły na wizji. Wiele firm zamierzało od razu wycofać się z promowania swoich produktów w prawicowej stacji, ale jej broker Polsat Media zagroził karami umownymi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pojawił się pomysł, aby standardowe reklamy zastąpić spotami społecznymi. Jako pierwszy zdecydował się na to Wedel. Zamiast słodyczy na ekranie można zobaczyć planszę edukacyjną.
- Jest symbolicznym wyrazem sprzeciwu wobec ksenofobicznych i rasistowskich wypowiedzi prezentowanych na antenie, sprzecznych z naszymi wartościami. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie wykupionego z wyprzedzeniem czasu antenowego na emisję planszy prezentującej definicję mowy nienawiści autorstwa Rady Europy. Będzie ona emitowana do momentu formalnego wycofania naszych reklam ze stacji - wyjaśniło biuro prasowe przedsiębiorstwa w oświadczeniu dla Wirtualnych Mediów.
Liczba reklam w TV Republika sukcesywnie spada. Jak wyliczył portal, w pierwszym tygodniu stycznia było ich blisko 500 dziennie, potem ta wielkość spadła do poniżej 300. Ogólnie wpływy telewizji Tomasza Sakiewicza z reklam od 1 do 14 stycznia wyniosły trzy mln zł.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialu "Detektyw: Kraina nocy", przyznajemy, na jakie filmy i seriale czekamy najbardziej w 2024 roku i doradzamy, które nadrobić z poprzedniego. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.