Upadek telewizji? Liczby mówią same za siebie

W najnowszym odcinku podcastu Wirtualnej Polski "Clickbait" obstawiamy, kto zgarnie Oscara, zdradzamy, czym wyróżnia się nasz plebiscyt TOP Seriale oraz dlaczego czeka nas upadek telewizji.

Coraz częściej Polacy wybierają platformy streamingowe zamiast linearnej telewizji
Coraz częściej Polacy wybierają platformy streamingowe zamiast linearnej telewizji
Źródło zdjęć: © Pexels
Redakcja WP Popkultura

Już za chwilę, bo w nocy z 12 na 13 marca, poznamy laureatów 95. gali Oscarów. O słynną statuetkę w tym roku walczą też polscy filmowcy z "IO" Jerzego Skolimowskiego. Jednak jego szanse na wygraną oceniamy na niewielkie, co sam przyznał reżyser w rozmowie z Wirtualną Polską.

- Mam poczucie, że jesteśmy na przegranej pozycji. (...) "Na zachodzie bez zmian" według znanej i świetnej książki Ericha Marii Remarque’a, finansowany przez Netflix, a więc potężną korporację o nieograniczonych środkach finansowych, która oczywiście walczy o tego Oscara w sposób zdecydowanie dominujący. Ten film jest na ustach wszystkich, jest promowany na wszystkich okładkach branżowych pism - powiedział Jerzy Skolimowski.

Czy galę zdominuje "Wszystko wszędzie naraz", a może "Na Zachodzie bez zmian"? Kto może nas zaskoczyć i czy znów powtórzy się afera na miarę słynnego policzka Willa Smitha? Nasza redakcja w najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" obstawia, kto będzie świętował w Dolby Theatre.

Niespełna dwa tygodnie później powody do świętowania będą mieć twórcy seriali. A wszystko to za sprawą pierwszego plebiscytu redakcji WP Teleshow TOP SERIALE 2023. O tym, które seriale z popularnych platform streamingowych zwyciężą, zdecydujecie Wy, nasi czytelnicy, oddając swoje głosy na wybrane tytuły oraz ulubionych polskich aktorów. Wyjaśniamy też, dlaczego w plebiscycie TOP SERIALE 2023 zdecydowaliśmy się skupić wyłącznie na produkcjach VOD.

Z nowego odcinka podcastu "Clickbait" dowiecie się, czy oglądamy jeszcze telewizję linearną, oraz co myślimy o jej przyszłości. Prognozy są pesymistyczne. Nie mamy wątpliwości, że tradycyjna telewizja chyli się ku upadkowi. Świadczą o tym wyniki oglądalności, wskazujące na to, że w ostatniej dekadzie po raz pierwszy żadna audycja w tv nie przyciągnęła przed ekrany min. 5 mln widowni (dane nie dotyczą wydarzeń sportowych). 11 lat temu rekordowy odcinek telenoweli "M jak miłość" oglądało 8 mln widzów, teraz twórcy otwierają szampana, gdy widownia sięgnie pułapu zaledwie 4 mln.

Do spadku popularności przyczynia się też oferta danych stacji, coraz częściej uboga w porównaniu do mnogości i jakości produkcji dostępnych na platformach streamingowych.

Telewizja ma też inne oblicze. Choć mile wspominamy kultowe produkcje, które oglądaliśmy w dzieciństwie i do dziś pamiętamy, jakie wywoływały one w nas emocje, na kanałach telewizyjnych znajdziemy nie tylko rozrywkę, ale i politykę. Stacje informacyjne coraz bardziej polaryzują swoich odbiorców, a niektórzy jej pracownicy przekraczają wszelkie zasady etyki dziennikarskiej. Czy z tej drogi istnieje jeszcze powrót?

ZAGŁOSUJ NA NAJLEPSZE SERIALE 2022:

Źródło artykułu:WP Teleshow
Clickbait Podcastoscarytelewizja

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (207)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.