TVP znów w tyle. Konkurencja nie musi się już nawet specjalnie starać
Serwis wirtualnemedia.pl opublikował wyniki badań oglądalności w pierwszym półroczu 2017 roku, z których jasno wynika, że TVP tradycyjnie już musi przełknąć gorycz porażki. Na czele Polsat i TVN.
04.07.2017 | aktual.: 05.07.2017 12:12
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez serwis wirtualnemedia.pl, pierwsze miejsce w zestawieniu oglądalności zdobył Polsat. Na drugiej pozycji uplasowała się TVP1. Niestety, stacja zaliczyła jednocześnie największy spadek w czołowej dziesiątce całego rankingu. Trzecia lokata należała do TVN. "Wielką czwórkę" zamykała TVP2. Udział TVN-u wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,83 proc. Tuż za nim ulokowały się Polsat i Dwójka. Na końcu dopiero TVP1.
- Udział wielkiej czwórki spadł w pierwszym półroczu już poniżej 40 proc. i jest to rekordowo niski wynik. Nie ma jednak co generalizować i ubierać spadku w uniwersalną dla "wielkiej czwórki" tendencję. Na taki rachunek zapracowały główne anteny publicznego nadawcy, w tym przede wszystkim TVP1, plasująca się w rankingu kanałów już za siostrzaną Dwójką. Na ich spadki wpłynęło m.in. sporo roszad programowych, często niefortunne zamiany programów i liczne audycje „incydentalne” rozbijające lojalność widzów (jak choćby koncert poświęcony Żołnierzom Wyklętym) - takie głosy słychać u samego nadawcy - powiedziała Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC, w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl.
W pierwszym półroczu 2017 roku Polacy najliczniej zasiedli przed telewizorami 10 czerwca. To właśnie wtedy Polsat i Polsat Sport transmitowały eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ w Rosji pomiędzy Polską a Rumunią. Oba te kanały zebrały widownię liczącą prawie 8 mln osób. Co ciekawe, drugim najchętniej oglądanym programem był "Teleexpress". 6 stycznia aż 7 mln widzów wybrało TVP1 - najwięcej od 2014 roku.
Trzecie miejsce w tym rankingu zajęła znów telewizyjna Jedynka i po raz kolejny Polacy wybrali sport. Transmisję finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen obejrzało 6,91 mln kibiców. Dwie ostatnie pozycje w zestawieniu zajmują Polsat z meczem Polska-Czarnogóra rozegranym w ramach eliminacji do MŚ w Rosji oraz TVP1 z indywidualnym konkursem skoków narciarskich w Zakopanem.
Tu pobierzesz za darmo aplikację Program TV:
src="https://d.wpimg.pl/1031600158-1003293454/aplikacja.png"/> src="https://d.wpimg.pl/457701298--1013396447/aplikacja.png"/>