TVP znów triumfuje. Prześcignęli konkurencję
Wyniki oglądalności stacji telewizyjnych w marcu br. musiały ucieszyć włodarzy Telewizji Polskiej. Jedynka pozostaje liderem stawki, a TVP Info zaliczyła duży skok popularności wśród wszystkich widzów.
Jak podaje portal Wirtualne Media, z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że najpopularniejszą stacją telewizyjną w Polsce wśród wszystkich widzów w marcu br. była TVP1, choć w stosunku do marca 2021 r. odnotowano spadek oglądalności o 14,14 proc. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 przewodzi TVN.
Sporym zaskoczeniem jest awans w zestawieniu TVP Info z 7. pozycji na 2. miejsce. W porównaniu do analogicznego okresu z minionego roku publiczna stacja informacyjna zaliczyła 115, 59 proc. wzrost oglądalności. Z kolei konkurencyjny kanał TVN24 może poszczycić się tylko o 35, 46 proc. większą widownią, co daje mu ogólnie 5. pozycję w rankingu.
Na 3. miejscu uplasował się Polsat, który podobnie jak TVP1 odnotował spadek zainteresowania widzów o 15,11 proc. w porównaniu do marca 2021 r. Nieco mniejszą stratę, bo o 5,18 proc., zaliczył TVN zajmujący 4. pozycję w zestawieniu.
Warto zaznaczyć, że reklamodawcy kładą nacisk nie na wyniki oglądalności we wszystkich grupach wiekowych, a jedynie na osoby w wieku 16-49. W tym przypadku o wiele lepiej prezentuje się sytuacja stacji Discovery (TVN - 1. miejsce, TVN24 - 3. miejsce), a kanały TVP2 i TVP1 zajmują odpowiednio 4. i 5. lokatę.