RozrywkaTVP zarobiła na Małyszu 272 mln zł!

TVP zarobiła na Małyszu 272 mln zł!

TVP zarobiła na Małyszu 272 mln zł!
Źródło zdjęć: © AKPA

21.03.2011 14:55, aktual.: 25.11.2013 12:13

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

272 mln zł zarobiła Telewizja Polska na reklamach emitowanych przy skokach Adama Małysza. Raport podsumowujący obecność w mediach naszego skoczka sporządził instytut badawczy TNS OBOP.

zarobiła na reklamach emitowanych przy transmisjach skoków narciarskich jedynie 0,2 mln zł. Ale już rok później, kiedy Małysz triumfował w Pucharze Świata, Turnieju Czterech Skoczni i Mistrzostwach Świata, było to ponad 6 mln zł. W kolejnych trzech sezonach, od 2002 do 2004 roku, telewizja publiczna zarabiała na tych reklamach już powyżej 20 mln zł. Najwięcej, bo aż 37,9 mln TVP zarobiła na Małyszu w sezonie 2004/2005. W kolejnych czterech sezonach, do 2009 roku - średnio 20 mln zł. Pod koniec swojej kariery Małysz znów zaczął przynosić nadawcy rekordowe zyski. W sezonie 2009/2010, kiedy zajął drugie miejsce na Igrzyskach Olimpijskich i w Turnieju Skandynawskim, reklamy przy transmisjach przyniosły TVP 31,7 mln zł, a w ostatnim, właśnie zakończonym dla niego sezonie 2010/2011 – 35 mln zł.

Najwięcej na reklamę przy okazji transmisji skoków wydały branża telekomunikacyjna (47,1 mln zł) i sektory: żywność (43,7 mln zł) oraz napoje i alkohole (25,5 mln zł). - Adam Małysz był fenomenem, zwyciężał w czasie, kiedy nie mieliśmy innych sportowców osiągających takie sukcesy. Na razie nie widzę nikogo, kto mógłby być taką lokomotywą reklamową, jaką był on - ocenia Tomasz Rachwał, dyrektor zarządzający Polish Sport Promotion.

Najwięcej widzów śledziło zmagania skoczków w czasie największych sukcesów Adama Małysza. W sezonach 2001/2002 i 2002/2003, w których Małysz zdobył po raz drugi i trzeci Puchar Świata, transmisje ze skoków przyciągnęły średnio odpowiednio 6,7 mln oraz 6,6 mln widzów. Spośród wszystkich transmisji skoków narciarskich największą średnią widownię - 13,8 mln - miała finałowa seria konkursu skoków podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City (TVP 1, 13 lutego 2002 roku), podczas której Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90.

Wpływy reklamowe wyliczono na podstawie danych z monitoringu reklamowego firmy Kantar Media reklam i plansz sponsorskich wyemitowanych przy konkursach skoków w latach 1999 – 2011 w TVP 1 i TVP 2 (dane cennikowe bez rabatów). Dane dotyczące oglądalności pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, na próbie 3176 osób powyżej czwartego roku życia.

Zobacz także:

[

Wyzwolona telewizja! Ich piersi zawsze grają główną rolę ]( http://teleshow.pl/gid,13183943,img,13183977,kat,1024839,title,Ich-piersi-graja-glowna-role-w-programach-rozrywkowych,galeria.html )
[

Natasza szokuje strojem na wizji ]( http://teleshow.pl/gid,13196927,img,13196965,kat,1024837,title,Natasza-Urbanska-szokuje-strojem,galeria.html )
[

Cała prawda o Maćku z „Klanu” ]( http://teleshow.wp.pl/ile-lat-ma-macius-z-klanu-6026602789311617g )
[

Bohaterowie „I kto to mówi” 20 lat później ]( http://film.wp.pl/zobacz-jak-sie-zmienili-bohaterowie-komedii-i-kto-to-mowi-6025275548005505g )

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także