Trwa ładowanie...
d11o7mj

TVP traci pozycję lidera. Widzowie mają dość?

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
TVP traci pozycję lidera. Widzowie mają dość?
(Eastnews)
d11o7mj

Niedzielny program TVP Info poświęcony szóstej rocznicy katastrofy smoleńskiej przyciągnął przed telewizory setki tysięcy Polaków. Średnie dzienne udziały wyniosły w grupie wszystkich widzów 4,4 proc., zostawiając konkurencję daleko w tyle - zakomunikowała stacja na swojej stronie internetowej. Jak dodaje TVP, największą widownię transmisji rocznicowych uroczystości zgromadziła relacja sprzed Pałacu Prezydenckiego (w godz. 16.52-17.48) - 955 tys. widzów.

W grupie ogólnej TVP rzeczywiście osiągnęła podany wynik, a konkurencyjne stacje mniej, bo TVN24 2,9 proc., a Polsat News 0,8 proc., ale nie jest to aż tak duża różnica, jak mogłoby wynikać z komunikatu TVP. W grupie komercyjnej wyniki oglądalności prezentują się jeszcze inaczej. TVP Info osiągnęła 1,6 proc. Udziału, TVN24 1.6, a Polsat News 1,1 proc.

Główne kanały Telewizji Polskiej również sporo czasu poświęciły obchodom rocznicy katastrofy smoleńskiej. W niedzielę 10 kwietnia emitowały m.in. filmy dokumentalne "Dies Luctus - dni żałoby, dni smutku" i "Niosła go Polska" (Jedynka) i "Polska dusza" (Dwójka). Programy te nie przyciągnęły już dużej widowni. Tym samym TVP znacznie zmniejszyła dystans, który dzielił ją od konkurentów. Jedynka miała średnio 7,6 proc. Udziału w grupie ogólnej widzów, a Dwójka 7,4 proc. - podczas gdy Polsat uzyskał 11,6 proc., TVN - 9,9 proc., a TV Puls - 5 proc.

d11o7mj

W grupie komercyjnej natomiast Dwójka miała 5,6 proc. udziału, a Jedynka prawie 5 proc. Obie stacje wypadły w niej gorzej niż TV Puls (6 proc.), dzięki czemu pierwszy raz w historii kanał ten zajął trzecie miejsce w wynikach dziennych - za Polsatem, który miał 13,8 proc., i TVN - 12,3 proc.

Ponadto, z przygotowywanego przez portal wirtualnemedia.pl cotygodniowego zestawienia wyników oglądalności wynika, że na pozycję lidera wysunął się Polsat z 12,05 proc. Udziału w rynku (tydzień temu stacja była druga), na drugie miejsce awansował TVN, który osiągnął 11,01 proc. Na trzecie miejsce po siedmiu dniach spadła Jedynka (10,16 proc.), a na czwarte Dwójka (8,98 proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował Polsat (14,11 proc.), na drugie miejsce spadł TVN (13,51 proc.), na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka (7,47 proc.), a na czwartą lokatę spadła Jedynka (6,01 proc.). Portal wirtualnemedia.pl podkreśla, że sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł zaledwie 13,48 proc., czyli był niższy niż udział Polsatu czy TVN.

Zobacz także: #dziejesienazywo: Co z mediami publicznymi w Polsce? "Polscy politycy nie dojrzeli do pewnych rzeczy"

d11o7mj

Podziel się opinią

Share

d11o7mj

d11o7mj