TVP traci pozycję lidera. Widzowie mają dość?

Niedzielny program TVP Info poświęcony szóstej rocznicy katastrofy smoleńskiej przyciągnął przed telewizory setki tysięcy Polaków. Średnie dzienne udziały wyniosły w grupie wszystkich widzów 4,4 proc., zostawiając konkurencję daleko w tyle - zakomunikowała stacja na swojej stronie internetowej. Jak dodaje TVP, największą widownię transmisji rocznicowych uroczystości zgromadziła relacja sprzed Pałacu Prezydenckiego (w godz. 16.52-17.48) - 955 tys. widzów.

TVP traci pozycję lidera. Widzowie mają dość?
Źródło zdjęć: © Eastnews

12.04.2016 | aktual.: 12.04.2016 12:17

W grupie ogólnej TVP rzeczywiście osiągnęła podany wynik, a konkurencyjne stacje mniej, bo TVN24 2,9 proc., a Polsat News 0,8 proc., ale nie jest to aż tak duża różnica, jak mogłoby wynikać z komunikatu TVP. W grupie komercyjnej wyniki oglądalności prezentują się jeszcze inaczej. TVP Info osiągnęła 1,6 proc. Udziału, TVN24 1.6, a Polsat News 1,1 proc.

Główne kanały Telewizji Polskiej również sporo czasu poświęciły obchodom rocznicy katastrofy smoleńskiej. W niedzielę 10 kwietnia emitowały m.in. filmy dokumentalne "Dies Luctus - dni żałoby, dni smutku" i "Niosła go Polska" (Jedynka) i "Polska dusza" (Dwójka). Programy te nie przyciągnęły już dużej widowni. Tym samym TVP znacznie zmniejszyła dystans, który dzielił ją od konkurentów. Jedynka miała średnio 7,6 proc. Udziału w grupie ogólnej widzów, a Dwójka 7,4 proc. - podczas gdy Polsat uzyskał 11,6 proc., TVN - 9,9 proc., a TV Puls - 5 proc.

W grupie komercyjnej natomiast Dwójka miała 5,6 proc. udziału, a Jedynka prawie 5 proc. Obie stacje wypadły w niej gorzej niż TV Puls (6 proc.), dzięki czemu pierwszy raz w historii kanał ten zajął trzecie miejsce w wynikach dziennych - za Polsatem, który miał 13,8 proc., i TVN - 12,3 proc.

Ponadto, z przygotowywanego przez portal wirtualnemedia.pl cotygodniowego zestawienia wyników oglądalności wynika, że na pozycję lidera wysunął się Polsat z 12,05 proc. Udziału w rynku (tydzień temu stacja była druga), na drugie miejsce awansował TVN, który osiągnął 11,01 proc. Na trzecie miejsce po siedmiu dniach spadła Jedynka (10,16 proc.), a na czwarte Dwójka (8,98 proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował Polsat (14,11 proc.), na drugie miejsce spadł TVN (13,51 proc.), na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka (7,47 proc.), a na czwartą lokatę spadła Jedynka (6,01 proc.). Portal wirtualnemedia.pl podkreśla, że sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł zaledwie 13,48 proc., czyli był niższy niż udział Polsatu czy TVN.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)