Mniej wiarygodna od tabloidów. Ten raport wstrząśnie TVP

Telewizja Polska od ośmiu lat nie cieszy się dobrą opinią, co potwierdza tylko najnowszy raport Reuters Institute. Okazuje się, że dla Polaków bardziej wiarygodnym źródłem newsów jest chociażby tabloid.

Raport Reuters Institute nie spodoba się TVP
Raport Reuters Institute nie spodoba się TVP
Źródło zdjęć: © fot. TVP

15.06.2023 | aktual.: 15.06.2023 11:06

Jak donosi serwis Wirtualne Media, w sondażu na potrzeby tegorocznego raportu Reuters Institute jedynie 28 proc. Polaków oceniło, że Telewizja Polska jest wiarygodnym źródłem informacji. Przeciwną opinię wyraziło 47 proc. Tym samym TVP jest mniej wiarygodna nawet od tabloidów. Newsom z "Super Expressu" ufa 30 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie. W przypadku "Gazety Polskiej" jest to 31 proc., a "Faktu" 33 proc.

Co ciekawe, TVP zaliczyła trochę lepszy wynik niż rok temu. Wtedy za wiarygodną uznało ją 24 proc. ankietowanych, negatywnie - 49 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

A jak wygląda sprawa z podmiotami, które cieszą się największą wiarygodnością w kwestii podawanych informacji? Okazuje się, że RMF ufa 55 proc. Polaków. Tylko 15 proc. ma odmienne zdanie. Polsat uzyskał niewiele gorszy wynik, bo 51 proc. pozytywnych ocen i 20 proc. negatywnych. Dobrą opinią cieszą się też m.in. Radio Eska, Radio Zet, TVN News, Onet.pl czy WP.pl. Interesująco rozkłada się za to ocena "Gazety Wyborczej". 44 proc. respondentów uznaje ją za wiarygodną, zaś 32 proc. nie. Poniżej można zobaczyć wyniki raportu.

Tak Polacy oceniają rodzime media
Tak Polacy oceniają rodzime media© Licencjodawca

Łączny wskaźnik zaufania do informacji podawanych przez media wyniósł 42 proc. Jest to identyczny wynik jak przed rokiem. Wirtualne Media wspomniały także o fakcie, że od czasu wybuchu epidemii w 2020 r. wyraźnie zmalało korzystanie przez Polaków ze wszystkich źródeł mediów, jeśli chodzi o czerpanie informacji.

Wskaźnik zaufania do informacji podawanych przed media
Wskaźnik zaufania do informacji podawanych przed media© fot. Reuters Institute

Można też zauważyć, jak na przestrzeni ostatnich ośmiu lat zmieniło się czerpanie newsów z telewizji i prasy. W 2015 r. informacje z telewizji pozyskiwało 81 proc. ankietowanych. Teraz jest to 56 proc. Z prasy w tym samym okresie mamy spadek z 28 do 11 proc.

Tak kształtowało się w ostatnich latach czerpanie informacji z różnych źródeł
Tak kształtowało się w ostatnich latach czerpanie informacji z różnych źródeł © Licencjodawca

Warto jeszcze wspomnieć, że według raportu w Polsce za newsy w internecie płaci średnio 11 proc. użytkowników. To o dwa proc. lepiej niż w Japonii i Wielkiej Brytanii. Z kolei w Norwegii robi to 39 proc., a w Szwecji - 33 proc.  

Tak płacą za newsy w internecie ankietowane kraje z raportu
Tak płacą za newsy w internecie ankietowane kraje z raportu© fot. Reuters Institute
Źródło artykułu:WP Teleshow
telewizja polskaraportreuters
Zobacz także
Komentarze (67)