TVP Info ma najnowocześniejsze studio w Europie. Kosztowało 16 mln zł

Władze TVP uznały, że należy "odbudować potęgę telewizji publicznej", gdyż komercyjna konkurencja miała o wiele lepsze zaplecze technologiczne. Teraz to TVP Info będzie wytyczać standardy nowoczesności.

TVP Info ma najnowocześniejsze studio w Europie. Kosztowało 16 mln zł
Źródło zdjęć: © stopklatka/TVP1

06.11.2018 | aktual.: 06.11.2018 08:31

W poniedziałek 5 listopada prezes TVP Jacek Kurski przeciął wstęgę, symbolicznie otwierając nowe studio TVP Info. Nadawanie z supernowoczesnego obiektu i w odświeżonej oprawie nastąpiło 6 listopada o 5:35.

- W nasze studio zainwestowaliśmy niemało mln zł, z czego olbrzymią większość przeznaczyliśmy na zakup nowego sprzętu, a 4 mln zł przypadło na prace remontowe obiektu. Jest to spora kwota, no ale tyle kosztuje nowoczesna telewizja – mówił portalowi Wirtualne Media Jacek Kurski.

Portal dowiedział się, że Telewizja Polska na zakup nowego sprzętu do studia przeznaczyła ok. 12 mln zł, zaś łączny koszt inwestycji to ok. 16 mln zł.

Obraz
© stopklatka/TVP1

Punktem centralnym nowego studia jest 22-metrowa ściana LED o rozmiarze 18 mln pikseli, mogąca wyświetlać obraz w rozdzielczości 4x4K. Oprócz tego dziennikarze będą mogli korzystać ze 100-calowego ekranu dotykowego. Operatorzy mają do dyspozycji 10 kamer, oświetlenie jest w pełni zautomatyzowane, zmodernizowano reżyserkę, która została podniesiona do najwyższych standardów.

- Jest to najnowocześniejsze studio newsowe nie tylko w Polsce, ale i także w całej Europie. Jesteśmy o 2-3 długości przed konkurencją – dodał Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Prezes Kurski zapowiedział, że to nie koniec inwestycji w rozwój TVP Info, bo już za trzy lata przy ul. Woronicza powstanie zupełnie nowe studio. Zgodnie z założeniami trafi tam ok. 80. proc. wyposażenia obecnego obiektu.

- W ostatnich kilkunastu latach baza techniczna TVP była mocno ograniczana, zwłaszcza było to widoczne w programach informacyjnych. W pewnym momencie nasza konkurencja komercyjna miała nieporównywalne lepsze zaplecze technologiczne i produkcyjne. Dlatego zdecydowaliśmy się na odbudowę potęgi telewizji publicznej, a samo studio naszej newsowej stacji jest tylko jednym z etapów tej strategii – tłumaczył Olechowski.

Zobacz także
Komentarze (26)