TVP dziękuje kibicom. To dzięki nim jest teraz na szczycie

Wyniki oglądalności telewizji w Polsce w czerwcu nie pozostawiają złudzeń. Król jest tylko jeden - Telewizja Polska S.A. Dzięki transmisjom z Euro 2020 stacje TVP zanotowały imponujący wzrost udziału w rynku. Rekordowy rezultat osiągnął TVP Sport.

Robert Lewandowski też dziękuję kibicom.
Robert Lewandowski też dziękuję kibicom.
Źródło zdjęć: © Getty Images | Getty Images

WirtualnieMedia.pl podaje, że zdecydowanym liderem oglądalności w czerwcu bieżącego roku była TVP1. Średni dobowy udział kanału względem czerwca 2020 zwiększył się aż o 20,5 proc. To oczywiście efekt obszernych relacji i transmisji z Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Czerwcowy udział TVP1 w telewizyjnym rynku sięgnął 11,64 proc. Wynik poza zasięgiem innych stacji. Drugi w zestawieniu Polsat może się pochwalić 7,74 proc. udziałem.

Tuż za Polsatem znalazła się w czerwcu TVP2. Jej rezultat to 7,74 proc. Znacznie więcej niż przed rokiem. Drugi kanał telewizji publicznej również mocno zaangażowany był w projekt Euro 2020. Stąd znaczny wzrost udziałów i awans na trzecie miejsce w czerwcowym zestawieniu. Miejsce na podium musiał więc opuścić TVN.

Tymczasem TVP Sport osiągnął jeden z najwyższych wyników w historii nadawania. W stosunku do czerwca ubiegłego roku wzrost jego udziału w rynku zwiększył się aż o 459 proc. Przed rokiem wynosił zaledwie 0,44 proc. W minionym miesiącu sięgnął 2,46 proc. Sportowa stacja awansowała do pierwszej dziesiątki czerwcowego zestawienia, osiągając wynik na poziomie TV4.

Największymi przebojami czerwca były oczywiście mecze naszej reprezentacji na Euro 2020. Hitem numer jeden stał się pojedynek Polski ze Szwecją, który w TVP1 oglądało 7,87 mln widzów, co przełożyło się na 61,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Ostatni mecz naszych piłkarzy był relacjonowany także przez TVP Sport (383 tys. widzów) oraz TVP 4K (167 tys. widzów). Tak więc łącznie na trzech antenach oglądało go 8,43 mln osób.

Drugie miejsce zajął pojedynek Polski z Hiszpanią (6,96 mln widzów w TVP1), a trzecie przedmeczowe studio sport, które zapowiadało spotkanie ze Szwecją (6,9 mln widzów w TVP1). Na czwartej pozycji sklasyfikowane zostało inauguracyjne starcie Polaków ze Słowakami (blisko 6,9 mln widzów w TVP1).

Spośród meczy fazy grupowej, w których nie występowała reprezentacja Polski, największą oglądalnością cieszył się pojedynek Niemców z Francja (2,64 mln widzów w TVP1).

Dzięki transmisjom sportowym i kibicom (wkrótce zaczynają się przecież Igrzyska Olimpijskie, a Euro 2020 wciąż trwa jeszcze) kanały TVP1, TVP2, TVP Sport będą notować świetne wyniki przez całe wakacje.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)