TV Trwam z niższą koncesją. Nowa może być tańsza o połowę

Tadeusz Rydzyk to sprawny biznesmen. Dzięki rządowym dotacjom może pozwolić sobie na zmniejszenie czasu emisji reklam
Tadeusz Rydzyk to sprawny biznesmen. Dzięki rządowym dotacjom może pozwolić sobie na zmniejszenie czasu emisji reklam
Źródło zdjęć: © AKPA | AKPA

30.04.2022 14:53, aktual.: 30.04.2022 15:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa koncesja dla telewizji o. Rydzyka może spaść z prawie 13 mln zł do połowy tej kwoty. TV Trwam już zresztą płaci mniej, bo ograniczyła czas emisji reklam. Środki na utrzymanie czerpie z datków wiernych i rządowych dotacji.

Jak informuje portal Wirtualne Media, TV Trwam czeka na decyzję KRRiT ws. przedłużenia koncesji. Obecna wygasa w marcu 2023 roku, ale fundacja "Lux Veritatis" już na początku stycznia tego roku złożyła wniosek o jej przedłużenie. Już wcześniej otrzymała zaś zgodę KRRiT na obniżenie wymiaru dotychczasowej koncesji.

Jak poinformowała rzeczniczka KRRiT, Teresa Brykczyńska, ostatnia rata za kończącą się koncesję dla TV Trwam to nie 1,29 mln zł, lecz niespełna 718 tys. zł. A wszystko to za sprawą ograniczenia czasu emisji reklam na antenie stacji o. Rydzyka. Od września limit czasu reklamowego zmniejszył się do 3 minut w ciągu godziny, a to pozwala na zmniejszenie opłat.

Dla prywatnych nadawców reklamy stanowią istotne źródło dochodów. Dlaczego stację o. Rydzyka stać na luksus w postaci ograniczenia ich liczby? Toruńska telewizja jest finansowana zarówno z datków wiernych, jak i z sowitych dotacji rządowych. Jak czytamy na stronach branżowego portalu:

"Tylko w latach 2016-2021 związana z redemptorystą Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu uzyskała od Ministerstwa Spraw Zagranicznych 1,62 mln zł dotacji, a Fundacja Lux Veritatis, do której należy koncesja TV Trwam - 718 tys. zł".

Rząd jest też częstym zleceniodawcą reklam na antenie stacji. Chociażby Ministerstwo Zdrowia przekazało TV Trwam 1,5 mln zł, a Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wydała na spoty reklamowe 2,3 mln zł. Jak podaje portal Wirtualne Media, od 2016 roku telewizja o. Rydzyka otrzymała od rządu 5,5 mln zł na produkcję i emisję spotów reklamowych.

Słuchasz podcastów? Jeśli tak, spróbuj nowej produkcji WP Kultura o filmach, netfliksach, książkach i telewizji. "Clickbait. Podcast o popkulturze" dostępny jest na Spotify oraz w aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (23)
Zobacz także