Trzej YouTuberzy wchodzą do polityki. Koniec ze skeczami, czas na Polskę

WiP Bros to trzej YouTuberzy, którzy powołują nowy ruch społeczno-polityczny, skierowany do młodzieży. Dotąd zajmowali się skeczami i humorystycznym hip-hopem, ale zapewniają WP, że partię Wolności i Postępu tworzą na serio. Czy to aby nie jakiś szwindel?

Trzej YouTuberzy wchodzą do polityki. Koniec ze skeczami, czas na Polskę
Źródło zdjęć: © WiP

18.08.2020 | aktual.: 19.08.2020 09:30

Mają 1,5 mln subskrybentów na YouTube, na swoich kanałach WiP Bros oraz WiP Life. Od czterech lat wrzucali tam głównie skecze oraz teledyski hip-hopowe ze skrętem komediowym.

Teraz Wojtek, Piotrek i Adam – już jako poważni Wojciech Przeździecki, Piotr Prus i Adam Szymczak- zamierzają powołać partię polityczną. Całkiem na serio.

Skąd ta nagła przemiana?

Wojciech Przeździecki mówi WP: - Zaczynając kanał na YouTube nie mieliśmy aspiracji politycznych. Ale po 4,5 roku narosło w nas poczucie odpowiedzialności społecznej. Poczuliśmy, że chcemy wykorzystać nasze zasięgi w szczytnym celu, a nie tylko do monetyzacji naszej popularności. Uznaliśmy, że brakuje w Polsce innowacyjnych i świeżych frakcji politycznych, które nadążałby za tempem rozwoju świata.

Panowie z Wolności i Postępu nie mają jeszcze opracowanego programu. Na razie zapowiadają, że chcą, na początek, dwóch rzeczy: internetu w sejmie oraz reformy polskiej edukacji. Przeździecki tłumaczy: - Reforma edukacji jest niezbędna. Chcemy na początek jej poświęcić najwięcej uwagi. Świat poszedł do przodu, a edukacja w Polsce zatrzymała się na 1817 r. To nas boli.

Co do hasła "internetu w sejmie", YouTuberzy wyjaśniają, że chodzi im o świeżość, innowacyjność i nowoczesne trendy w polityce.

Ich kampania, siłą rzeczy, musi potrwać co najmniej trzy lata, do następnych wyborów parlamentarnych. YouTuberzy zapowiadają, że mają na nią pieniądze, przynajmniej na pierwszą fazę.

- Wszystko jest pokryte z naszych pieniędzy firmowych - mówią WiP Bros. - Zajmujemy się na co dzień marketingiem internetowym. Mamy wiedzę, jak to robić, bo współpracowaliśmy przez 4-5 lat z wieloma poważnymi markami. Poza tym mamy mini-sztab pedagogów i socjologów, którzy nam pomagają. Plan kampanii jest rozpisany na trzy lata.

Partia partią, ale panowie skasowali swoje dotychczasowe filmy i piosenki, które były od lat dostępne na YouTubie i które przyniosły im sławę wśród odbiorców serwisu. Skąd taka dziwna decyzja?

Przeździecki: - Ukryliśmy te filmy czasowo. Nie wstydzimy się ich i one z czasem wrócą. Ale teraz potrzebna nam gruba kreska, wyraźnie oddzielająca to, co było od nowego ruchu politycznego. Zależy nam na silnym wydźwięku nowych działań.

Obraz
© WiP

Ludzie, którzy dotąd zajmowali się rozrywką, muzyką i skeczami, zapewniają WP, że ich przemiana to nie kolejny żart.

Przeździecki: - Naprawdę nam zależy na zmianach w Polsce. Mamy kontakt z młodymi ludźmi i na początek chcemy z nimi budować silne relacje. Ci ludzie za 3 lata będą już mogli głosować.

Obraz
Źródło artykułu:WP Teleshow
Komentarze (30)