"Touch": Globalna premiera serialu

To pierwsza premiera telewizyjna, w przypadku której skoordynowano globalną emisję, marketing i sponsoring. Twentieth Century Fox Television Distribution, Fox Broadcasting Company, FOX One, 20th Century Fox Television oraz FOX International Channels planują światowy debiut serialu *"Touch" w połączeniu z jego amerykańską premierą, zaplanowaną na 19 marca br.*

"Touch": Globalna premiera serialu
Źródło zdjęć: © FOX Life

25.01.2012 15:16

"Touch" to nowy, intrygujący serial dramatyczny autorstwa Tima Kringa ("Herosi"). Główną rolę zagra w nim Kiefer Sutherland, dla którego jest to pierwszy projekt telewizyjny od czasu nagrodzonego Emmy serialu „24 godziny”. Bezprecedensowy globalny debiut nowego serialu będzie miał miejsce już w marcu i obejmie skoordynowane działania w obszarach: światowej dystrybucji, kampanii marketingowej oraz sponsoringu reklamowego. W zakresie dystrybucji telewizyjnej Twentieth Century Fox Television Distribution, Fox Broadcasting Company, FOX One, 20th Century Fox Television oraz FOX International Channels pracują nad światowym debiutem serialu, którego premierowy odcinek ma zostać wyemitowany niemalże równocześnie w ponad 100 krajach. Dla wsparcia towarzyszących serialowi globalnych działań marketingowych, Sutherland wyruszy w międzynarodową trasę, odwiedzając kilkanaście
wybranych europejskich miast.

Kulminacją trasy będzie globalne wydarzenie w Nowym Jorku, które będzie miało miejsce 18 marca. To data, która pojawia się już w pilotażowym odcinku "Touch". Jeśli chodzi o pozostałe obszary działań, warto wspomnieć, że na podstawie unikalnej umowy partnerskiej, dzięki której „Touch” ma dotrzeć do widzów na całym świecie, globalnym sponsorem reklamowym serialu został Unilever.

Twentieth Century Fox Television Distribution zawarło porozumienia na ponad 160 rynkach, z wybranymi wiodącymi światowymi nadawcami oraz platformami regionalnymi. Dzięki globalnemu debiutowi, ten długo oczekiwany serial będzie dostępny na kanałach na całym świecie, w tym na Global Television w Kanadzie, Sky 1 w Wielkiej Brytanii, ProSieben w Niemczech, Yes TV w Izraelu oraz Channel One w Rosji. FOX International Channels wyemituje serial w 64 krajach w Europie, Azji i całej Ameryce Łacińskiej.

Na podstawie pierwszej tego typu światowej umowy partnerskiej globalnym sponsorem serialu został Unilever. Kluczowe elementy bezprecedensowego wsparcia marketingowego ze strony Unilever obejmują zakup mediów na Europę, Azję, Amerykę Łacińską oraz Stany Zjednoczone, sponsoring międzynarodowej trasy "Touch" oraz zaplanowanej na 18 marca w Nowym Jorku światowej premiery produkcji, a także ekskluzywne materiały online prezentowane przez marki Unilever dostępne na całym świecie.

"Unilever z ekscytacją podchodzi do udziału w tym pionierskim globalnym sponsoringu medialnym, prowadzonym wspólnie z News Corp" – powiedział Luis Di-Como, Senior Vice President of Global Media z Unilever. "To ten rodzaj sponsoringu, który daje nam możliwość dotarcia do konsumentów i zaangażowania ich w nasze warte miliard euro marki - Rexonę, Degree w Stanach Zjednoczonych, czy Sure w Wielkiej Brytanii, poprzez jedną platformę oferującą ważne dla nich kulturowo treści."

"Zawarta z Unileverem globalna umowa partnerska znacznie wykracza poza nasze dotychczasowe przedsięwzięcia" – powiedział Jean Rossi, Prezes FOX One, zintegrowanego pionu sprzedaży i marketingu News Corp., który przez ponad rok prowadził wraz z Unilever pracę nad wspomnianym porozumieniem. „Zanim ruszyliśmy z tym projektem musieliśmy znaleźć coś, co będzie nośnikiem naszej wspólnej strategicznej wizji. Serial "Touch" daje pozytywne przesłanie oraz globalną siłę, które oddają tego ducha." Marion Edwards, Prezes International Television, Twentieth Century Fox Television Distribution, zaznaczyła: "To fantastyczne, że serial telewizyjny, który koncentruje się na jedności i związkach jakie łączą nas wszystkich, bez względu na dzielące nas różnice kulturowe i językowe, stanie się trampoliną tego niezwykle ekscytującego, globalnego debiutu". "Pełni ekscytacji pragniemy włączyć w to specjalne wydarzenie wszystkich naszych partnerów." – dodała.

Łącząc elementy nauki, przeżyć wewnętrznych i emocji, serial "Touch" opowiada historie pozornie niezwiązanych ze sobą osób z całego świata, które wzajemnie na siebie oddziałują, w mniej lub bardziej spotykany czy świadomy sposób. Osią opowieści jest Martin Bohm (Kiefer Sutherland), wdowiec i samotny ojciec, który walczy z niemożnością nawiązania porozumienia ze swoim mającym problemy emocjonalne 11-letnim synem, Jakiem (David Mazouz)
.

Wszystko zmienia się, kiedy Martin odkrywa, że Jake posiada niezwykły dar: zdolność postrzegania na pozór ukrytych wzorców, łączących życie poszczególnych mieszkańców Ziemi. Martin szybko dochodzi do wniosku, że jego zadaniem jest rozszyfrowanie liczb, którymi obsesyjnie zajmuje się syn oraz odkrycie ich znaczenia. Zacznie więc składać poszczególne elementy układanki. Dzięki temu pomoże ludziom na całym świecie w nawiązaniu porozumienia, w miarę jak, zgodnie z prognozowanymi przez Jake’a wzorami, ścieżki ich życia zaczną się przecinać, a jego dążenie do porozumienia z synem ukształtuje przyszłość ludzkości.

Specjalna emisja serialu "Touch" w USA zaplanowana jest na najbliższą środę, 25 stycznia (21:00 – 22:00 czasu ET/PT). Amerykańska premiera serialu odbędzie się w poniedziałek, 19 marca 21:00 – 22:00 czasu ET/PT), zaś premiery międzynarodowe zaplanowano na tydzień zaczynający się od 19 marca br.

Serial "Touch" powstał dzięki współpracy Chernin Entertainment oraz Tailwind Productions, przy udziale 20th Century Fox Television. Twórcą serialu i autorem scenariusza odcinka pilotażowego jest Tim Kring. Producentami wykonawczymi serialu są Kring, Francis Lawrence (Woda dla słoni), Peter Chernin, Katherine Pope, Kiefer Sutherland, Suzan Bymel (Domowy front) i Carol Barbee (Jerycho). Lawrence został również reżyserem odcinka pilotażowego.

Komentarze (0)