"The Walking Dead": Komunikat alarmowy częścią kampanii promocyjnej?

Wydało się, że będzie to poniedziałek jak każdy inny. Część Amerykanów przeżyła jednak szok, gdy na ekranie telewizorów wyświetlił się komunikat wygenerowany przez Emergency Alert System. Co usłyszeli?

Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?
Źródło zdjęć: © AMC Network

/ 7Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?

Obraz
© CW / KRTV

/ 7Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?

Obraz
© CW / KRTV

W górnej części ekranów telewizorów pojawił się niebieski pasek, na którym wyświetlana była informacja o stanie wyjątkowym. Natomiast zamiast głosów widocznych na ekranie bohaterów, usłyszeć można było specjalną informację poprzedzoną dźwiękiem syreny alarmowej. Zobaczcie:

/ 7Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?

Obraz
© AMC Network

Zaskoczeni telewidzowie mogli usłyszeć następujący komunikat:

"Władze cywilne w regionie odnotowały przypadki powstawania z grobów martwych, którzy następnie atakują ludzi. Proszę postępować zgodnie z informacjami pojawiającymi się na ekranie. Będą one uaktualniane w miarę napływania nowych wiadomości. Nie należy próbować podchodzić lub zatrzymać wspomnianych osobników, jako że uważani są oni za wyjątkowo niebezpiecznych. Ten komunikat dotyczy wszystkich terenów, w których można odbierać ten przekaz."

/ 7Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?

Obraz
© AMC Network

Komunikat okazał się oczywiście fałszywy, a stacje KRTV i CW wydały oświadczenie, z którego dowiedzieć się można było, że alarm wywołali hakerzy. Jednocześnie zapewniono, że sprawa badana jest przez zespół informatyków, którzy mają ustalić, kto odpowiada za ten szczeniacki wygłup.

Pojawiły się jednak informacje, że komunikat może być częścią kampanii promocyjnej serialu "The Walking Dead". Produkcja, przedstawiająca przygody grupy ocalałych w świecie opanowanym przez zombie, dziwnym zbiegiem okoliczności miała powrócić po przerwie na antenę właśnie w dniu, w którym pojawił się fałszywy alarm.

Nie będzie to pierwszy raz, gdy ta telewizyjna produkcja zadziwiła widzów nietypową promocją...

/ 7Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?

Obraz
© AP

I tak też, w 2010 roku w 26 miastach na całym świecie spotkać można było grupy "nieumarłych", które przemierzały główne ulice, przerażając napotkanych na swojej drodze przechodniów. Inwazja objęła m.in. takie miejsca, jak most Brookliński w Nowym Jorku czy okolice Big Bena w Londynie.

W zaskakującej akcji mogli wziąć udział wszyscy chętni, którzy na kilka godzin chcieli przeobrazić się w potwora. Pomysłodawcy tego wydarzenia zatrudnili charakteryzatorów, którzy pomagali ochotnikom w metamorfozach. Globalny pochód zombie zakończył w Los Angeles przedpremierowy pokaz pierwszego odcinka serialu. Najdroższa jak do tej pory produkcja stacji AMC zadebiutowała w ciągu jednego tygodnia w 120 krajach. Dzięki wymyślnej kampanii o serii stało się głośno jeszcze przed jej emisją.

/ 7Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?

Obraz
© AMC Network

Na tym jednak nie koniec! Również w przypadku drugiego sezonu przygotowano specjalną akcję promocyjną. Tym razem żywe trupy zaatakowały kilka kin na całym świecie.

Niespodziewający się niczego widzowie, oglądali zwiastun komedii romantycznej, gdy na sali pojawiał się wygłodniały "nieumarły". Widzowie z przerażeniem reagowali na jego osobę, co zresztą nie dziwi, w końcu w ciemnym pomieszczeniu wszystko wydaje się straszniejsze niż w rzeczywistości.

Gdy ostatecznie zombiak docierał do pierwszych rzędów sali, jedna z bohaterek wyświetlanego filmu kierowała w jego stronę broń, strzelając do niego z ekranu. Oczywiście, potwór padał na ziemię, a to, co wydawało się trailerem romantycznej historii, w rzeczywistości było spotem reklamowym kolejnego sezonu serialu.

/ 7Szczeniacki wygłup czy świetna reklama?

Obraz
© AMC Network

Od kilku lat zauważyć można zmiany w sposobie reklamowania produkcji. Telewizyjny spot czy zwykłe bilbordy nie są w stanie przyciągnąć uwagi odbiorców. Marketingowcy tworzą więc coraz bardziej wymyślne kampanie, które, jak widać, nieraz przekraczają granice zdrowego rozsądku.

Wybrane dla Ciebie

Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta