Telewizor-cudo. I to za darmo. Ludzie walą drzwiami i oknami
Start-up Telly proponuje telewizor, który reklamuje jako coś rewolucyjnego. Co istotne można go dostać gratis. W zamian wystarczy tylko zgodzić się na udostępnienie "kilku" osobistych danych. Zainteresowanie jest ogromne.
03.06.2023 | aktual.: 04.06.2023 08:54
Telly oferuje bezpłatne telewizory własnej produkcji, które posiadają ekran główny, soundbar, a pod nim mniejszy "inteligentny wyświetlacz". Całość w rozmiarze 55 cali i jakości 4K HDR.
Na środku listwy oddzielającej ekrany jest kamerka, która pozwala m.in. na interaktywne ćwiczenia fitness, gry i rozmowy na platformie Zoom. Jak zapewnia producent, oko w telewizorze dzięki włączeniu tzw. zaślepki nie rejestruje sytuacji domowych bez zgody odbiorcy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na głównym ekranie można oglądać dowolną treść. Na tym mniejszym pojawią się widżety (prognoza pogody, wyniki sportowe i bukmacherskie, kursy giełdowe, playlista itp.). Ale najważniejsze pozostaną reklamy, spersonalizowane jak nigdy dotąd. Użytkownik dostanie ofertę optymalnie skrojoną pod jego potrzeby i zainteresowania. A wszystko dzięki wcześniej wypełnionej ankiecie.
- Podajesz nam swoje dane demograficzne oraz psychograficzne na poziomie indywidualnym i domowym, zanim jeszcze dostaniesz swoje urządzenie. Więc wiemy dokładnie, kim jesteś. Wiemy, gdzie mieszkasz, komu kibicujesz, jakim samochodem jeździsz, znamy twoje dochody, wiemy, kiedy kończy się twoja umowa najmu itd. - wyjaśniał w rozmowie z "Hollywood Reporter" Ilya Pozin, założyciel i dyrektor generalny Telly.
CNN dodaje, że firma odnotowuje też płeć użytkownika, jego poglądy polityczne i orientację seksualną.
Serwis "The Verge" twierdzi, że Telly traktuje swój produkt jako kopalnię złota dla reklamodawców. Mimo obaw o nadmierny wgląd w życie prywatne projekt, który wchodzi dopiero w fazę testów, cieszy się wielkim zainteresowaniem. Przez ostatni miesiąc zgłosiło się 250 tys. chętnych. Pierwsze telewizory trafią do nich w czerwcu br., a do końca roku producent dostarczy zainteresowanym w sumie pół mln urządzeń.
"The Verge" poinformował również, że najwięcej potencjalnych klientów Telly ma wśród pokolenia Y i Z, czyli osób urodzonych generalnie po 1979 r.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" bierzemy na warsztat kontrowersje wokół "Małej syrenki", rozprawiamy o strajku scenarzystów i filmach dokumentalnych oraz zdradzamy, jakich letnich premier kinowych nie możemy się doczekać. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.