"Teleexpress" wciąż najchętniej oglądanym serwisem w 2016. Oglądalność "Wiadomości" spadła, "Fakty" na fali
W minionym roku największą oglądalnością cieszyły się znów serwisy informacyjne największych stacji. Jak poinfrormował portal wirtualnemedia.pl, na prowadzeniu wciąż pozostał "Teleexpress", ale już "Wiadomości" TVP wyprzedziły "Fakty TVN.
04.01.2017 18:02
Niezmiennie najchętniej oglądanym programem informacyjnym jest „Teleepxpress”. Serwis oglądało średnio 3 mln widzów. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, stracił jednak w porównaniu do ubiegłego roku 612 tys. oglądających, co jest największym spadkiem wśród tego typu programów. Jak sugeruje portal wirtualnemedia.pl, wynikać to może m.in. ze zmian personalnych, jakie przeszła ostatnio redakcja serwisu.
Na drugie miejsce awansowały „Fakty”. Oglądało je około 2,95 mln widzów (o 74 tys. osób mniej niż w zeszłym roku). Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym roku wyniosła 3,11 mln widzów. Na ostatnie miejsce podium spadły „Wiadomości” TVP1, których oglądalność zmalała w porównaniu z poprzednim rokiem o 497 tys. widzów i w 2016 roku wyniosła 2,94 mln osób. I tu podobnie, spadek oglądalności może wynikać ze zmian personalnych i polityki redakcyjnej, przez które „Wiadomościom” zaczęto zarzucać, że są prorządowe i mało rzetelne oraz nadmiernie krytykują środowiska opozycyjne.
Przedostatnie wśród najchętniej oglądanych serwisów informacyjnych były „Wydarzenia”. Widownia tego dziennika wyniosła 2,06 mln osób. Program emitowany na antenie Polsatu, Polsatu News oraz Polsatu News 2 łącznie oglądało 2,22 mln widzów. „Panorama” z kolei zgromadziła już tylko 1,39 mln widzów.