Świąteczne orędzie króla Karola III. Widzowie nie dopisali
Orędzie króla Karola III było najczęściej oglądalnym programem w brytyjskiej telewizji w Boże Narodzenie. Sęk w tym, że widzowie mniej ochoczo stawili się przed telewizorami niż w poprzednim roku.
27.12.2023 | aktual.: 27.12.2023 09:43
Bożonarodzeniowe przemówienie króla Karola III przyciągnęło średnio 5,9 mln widzów. To dało mu pierwsze miejsce. BBC, które pokazało to przemówienie, miała w sumie aż dziewięć programów w czołowej dziesiątce rankingu oglądalności brytyjskiej telewizji tego dnia. Na drugim miejscu znalazł się "Strictly Come Dancing", czyli brytyjska wersja "Tańca z gwiazdami", z wynikiem 5,3 mln widzów. Jako trzeci najchętniej oglądalny był świąteczny odcinek serialu "Doctor Who" - 4,7 mln.
To wszystko może wyglądać na dobre wyniki, ale przemówienie króla oraz "Strictly" w tym roku cieszyły się mniejszą oglądalnością niż w zeszłym roku. Przemówienie Karola na Boże Narodzenie 2022 r., które nawiązywało do śmierci królowej Elżbiety II (zmarła 8 września ub.r.), oglądało na BBC One średnio 8,1 mln widzów. W nagranym wcześniej orędziu król wyraził wówczas wdzięczność członkom społeczeństwa, którzy okazali miłość i współczucie po śmierci jego matki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Przypominają mi się głęboko wzruszające listy, kartki i wiadomości, które tak wielu z was wysłało do mojej żony i do mnie. Nie mogę wam wystarczająco podziękować za miłość i współczucie, jakie okazaliście całej naszej rodzinie - powiedział. Uczcił także dziedzictwo swojej monarchini, która panowała przez 70 lat.
Tamto wydarzenie było zresztą najczęściej oglądanym w te dekadzie bożonarodzeniowym przemówieniem telewizyjnym monarchy - osiągnęło liczbę 10,6 mln widzów w BBC One, BBC Two i ITV. Dla porównania, ostatnie świąteczne orędzie królowej Elżbiety II z 2021 r. obejrzało 8,96 mln widzów. Przemówienie monarchini z 2020 r. przyciągnęło 24 mln widzów.
"Strictly" miało rok temu średnią widownię 5,4 mln, czyli w tym roku straciło 100 tys. widzów.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wskazujemy Najlepsze filmy i seriale, Największe rozczarowania, afery i skandale oraz Największą bekę 2023 roku. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.