Spektakl Marka Kochana "Rio" w w Teatrze Telewizji. Reżyserem Redbad Klynstra-Komarnicki
Przewrotna opowieść o skutkach niecodziennego spotkania atrakcyjnej urzędniczki z niezwykle zagadkowym klientem. Elektryzująca para aktorów wraz z grupą znakomitych tancerzy wprowadzą widzów piosenką i tańcem w szalony walentynkowy nastrój.
12.02.2018 | aktual.: 16.02.2018 11:09
Do banku przychodzi pewien tajemniczy Pan i chce założyć lokatę. Przyjmuje go Pani. Rozmawiają zarówno o sytuacji na polskim rynku bankowym, jak i urodzie urzędniczki. Dość nieoczekiwanie pojawia się pomysł podróży do Rio. Wypełniony zaskakującymi zwrotami akcji spektakl to opowieść o tym, co prawdziwe i zakłamane, o romantycznym zauroczeniu, a także o graniu życiowych ról.
Autor scenariusza Marek Kochan - wykorzystując talenty wokalne i taneczne artystów - daje im szansę na stworzenie świetnych kreacji aktorskich w błyskotliwym i dynamicznym widowisku z musicalowymi „numerami”. Tekst zawiera zarówno dużą dawkę, często absurdalnego humoru, jak i bolesne tematy wpisujące się w aktualną rzeczywistość. Autor przy okazji opowieści o rodzącym się uczuciu zmusza widza do głębszej refleksji na tematy nieco poważniejszej natury, podejmując m.in. problem etyki działań instytucji bankowych.
Marek Kochan – pisarz, prozaik i autor dramatów. Wykładowca Uniwersytetu SWPS i Uniwersytetu Warszawskiego.
Wydał m.in. zbiór opowiadań Ballada o dobrym dresiarzu (2005), powieści Plac zabaw (2007) oraz Fakir z Ipi (2013). Pomysłodawca i redaktor tomu Mówi Warszawa (2011), pierwszej wielogłosowej powieści na temat miasta. Wydał też Turban mistrza Mansuramistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców (2014), powieść dla dzieci pt. Martynika i Biała Wyspa (2014), a także zbiór dramatów w jęz. hiszpańskim Cinco obras de teatro (2016).
Autor kilkunastu dramatów, prezentowanych w Polsce i za granicą, m.in. w Berlinie, Neapolu, Madrycie, Hawanie, Tel Awiwie i Buenos Aires. Współpracuje z Teatrem Polskiego Radia, autor 10 słuchowisk. Pisze felietony do miesięcznika Teatr.
Za Argo otrzymał nagrodę publiczności na międzynarodowym festiwalu teatralnym w Heidelbergu (2006). Za Reduty otrzymał Nagrodę Specjalną w konkursie Programu II Polskiego Radia i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (2014). Na XIV festiwalu Dwa Teatry w Sopocie (2014) otrzymał nagrodę za scenariusz oryginalny do słuchowiska Trzej Panowie jadą autem. Za Lento rubato otrzymał I Nagrodę oraz Nagrodę Specjalną w konkursie Programu II Polskiego Radia i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (2016). Na XVII festiwalu Dwa Teatry w Sopocie (2017) otrzymał nagrodę za scenariusz oryginalny do słuchowiska Lento rubato.
Teatr Telewizji TVP zrealizował jego dramat Traktat o miłości w reżyserii Agaty Puszcz (premiera w grudniu 2016).
Redbad Klynstra- Komarnicki (wł. Redbad Klijnstra) – polski aktor, reżyser, producent, holenderskiego pochodzenia. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (dyplom Wydziału Aktorskiego 1994r.). W latach 1994-2002 związany z warszawskim Teatrem Studio, następnie Teatrem Rozmaitości (od 2003 – TR Warszawa), a od 2008 z Teatrem Nowym w Warszawie. Jako aktor współpracował ze znakomitymi reżyserami teatralnymi, m.in: z Jerzym Grzegorzewskim, Krzysztofem Warlikowskim, Agnieszką Lipiec-Wróblewską, Arturem Urbańskim, Grzegorzem Jarzyną i Zbigniewem Brzozą. W Teatrze Telewizji wystąpił w kilku znaczących przedstawieniach: w Beztlenowcach Ingmara Villqista (2001) oraz w Hamlecie (2004) w reżyserii Łukasza Barczyka, w Sile komicznej Alana Ayckbourna w reżyserii Janusza Majewskiego (2003), w Fotoplastikonie Krzysztofa Bizio w reżyserii Piotra Łazarkiewicza, w Kontrymie w reżyserii Marcina Fischera (2011) oraz w Księżycu i magnoliach Rona Hutchinsona w reżyserii Macieja Wojtyszki (2012). Za rolę Maga w spektaklu Beztlenowce otrzymał w 2002 roku wyróżnienie na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry", a w 2011 roku - na tym samym festiwalu wraz z innymi twórcami został nagrodzony Grand Prix dla spektaklu Kontrym - (nagroda za rolę Józefa Światły).
W kinie Klynstra zagrał m.in. w Grach ulicznych Krzysztofa Krauzego (1996), Patrzę na ciebie Marysiu Łukasza Barczyka (1999) i Życiu jako śmiertelnej chorobie przenoszonej drogą płciową (2000) i Suplemencie (2002) Krzysztofa Zanussiego. Przez kilka lat wcielał się w rolę doktora Ruuda Van Der Graafa w popularnym serialu Na dobre i na złe (od 2007), w telewizji występował także m.in. w Pitbullu (2008) i Strażakach (2016). Ostatnio na wielkim ekranie pojawił się m.in. w Ojcu Artura Urbańskiego (2016), Smoleńsku Antoniego Krauzego (2016) i amerykańskiej produkcji Music, War and Love Marthy Coolidge (2016).
Jako reżyser Redbad Klynstra zadebiutował w 2002 roku spektaklem Made in China Marka O'Rowe'a w warszawskich Rozmaitościach. Kolejne przedstawienia to: Gry Edny Mazya w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu (2003), Electronic City Falka Richtera zrealizowany w ramach projektu Teren Warszawa (Teatr Rozmaitości w Warszawie, 2003), 111 Tomasza Mana w Teatrze Narodowym (Laboratorium Dramatu, 2004), oraz Benvolio i Rozalina na motywach Romea i Julii (TR Warszawa, 2005). W ramach własnej grupy twórczej Supermarket, wyreżyserował Historię przypadku Abi Morgan (spektakl prezentowany w warszawskim Teatrze Montownia oraz we wrocławskim Teatrze Współczesnym, 2006). W 2012 roku w warszawskim Teatrze Syrena wystawił psychodramę brytyjskiej autorki Shelagh Stevenson Przebudzenie z Danutą Stenką w roli głównej.
Marek Kochan „RIO”
Scenariusz tv i teksty piosenek: Marek Kochan
Reżyseria: Redbad Klynstra-Komarnicki
Zdjęcia: Adam Palenta
Scenografia: Karolina Fandrejewska
Muzyka: Fabian Włodarek
Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk
Obsada: Emilia Komarnicka-Klynstra (Pani), Redbad Klynstra-Komarnicki (Pan) oraz tancerki i tancerze.