Spektakl Marka Kochana "Rio" w w Teatrze Telewizji. Reżyserem Redbad Klynstra-Komarnicki

Przewrotna opowieść o skutkach niecodziennego spotkania atrakcyjnej urzędniczki z niezwykle zagadkowym klientem. Elektryzująca para aktorów wraz z grupą znakomitych tancerzy wprowadzą widzów piosenką i tańcem w szalony walentynkowy nastrój.

Basia Żelazko

Do banku przychodzi pewien tajemniczy Pan i chce założyć lokatę. Przyjmuje go Pani. Rozmawiają zarówno o sytuacji na polskim rynku bankowym, jak i urodzie urzędniczki. Dość nieoczekiwanie pojawia się pomysł podróży do Rio. Wypełniony zaskakującymi zwrotami akcji spektakl to opowieść o tym, co prawdziwe i zakłamane, o romantycznym zauroczeniu, a także o graniu życiowych ról.

Autor scenariusza Marek Kochan - wykorzystując talenty wokalne i taneczne artystów - daje im szansę na stworzenie świetnych kreacji aktorskich w błyskotliwym i dynamicznym widowisku z musicalowymi „numerami”. Tekst zawiera zarówno dużą dawkę, często absurdalnego humoru, jak i bolesne tematy wpisujące się w aktualną rzeczywistość. Autor przy okazji opowieści o rodzącym się uczuciu zmusza widza do głębszej refleksji na tematy nieco poważniejszej natury, podejmując m.in. problem etyki działań instytucji bankowych.

Marek Kochan – pisarz, prozaik i autor dramatów. Wykładowca Uniwersytetu SWPS i Uniwersytetu Warszawskiego.
Wydał m.in. zbiór opowiadań Ballada o dobrym dresiarzu (2005), powieści Plac zabaw (2007) oraz Fakir z Ipi (2013). Pomysłodawca i redaktor tomu Mówi Warszawa (2011), pierwszej wielogłosowej powieści na temat miasta. Wydał też Turban mistrza Mansuramistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców (2014), powieść dla dzieci pt. Martynika i Biała Wyspa (2014), a także zbiór dramatów w jęz. hiszpańskim Cinco obras de teatro (2016).
Autor kilkunastu dramatów, prezentowanych w Polsce i za granicą, m.in. w Berlinie, Neapolu, Madrycie, Hawanie, Tel Awiwie i Buenos Aires. Współpracuje z Teatrem Polskiego Radia, autor 10 słuchowisk. Pisze felietony do miesięcznika Teatr.

Za Argo otrzymał nagrodę publiczności na międzynarodowym festiwalu teatralnym w Heidelbergu (2006). Za Reduty otrzymał Nagrodę Specjalną w konkursie Programu II Polskiego Radia i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (2014). Na XIV festiwalu Dwa Teatry w Sopocie (2014) otrzymał nagrodę za scenariusz oryginalny do słuchowiska Trzej Panowie jadą autem. Za Lento rubato otrzymał I Nagrodę oraz Nagrodę Specjalną w konkursie Programu II Polskiego Radia i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS (2016). Na XVII festiwalu Dwa Teatry w Sopocie (2017) otrzymał nagrodę za scenariusz oryginalny do słuchowiska Lento rubato.
Teatr Telewizji TVP zrealizował jego dramat Traktat o miłości w reżyserii Agaty Puszcz (premiera w grudniu 2016).

Redbad Klynstra- Komarnicki (wł. Redbad Klijnstra) – polski aktor, reżyser, producent, holenderskiego pochodzenia. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie (dyplom Wydziału Aktorskiego 1994r.). W latach 1994-2002 związany z warszawskim Teatrem Studio, następnie Teatrem Rozmaitości (od 2003 – TR Warszawa), a od 2008 z Teatrem Nowym w Warszawie. Jako aktor współpracował ze znakomitymi reżyserami teatralnymi, m.in: z Jerzym Grzegorzewskim, Krzysztofem Warlikowskim, Agnieszką Lipiec-Wróblewską, Arturem Urbańskim, Grzegorzem Jarzyną i Zbigniewem Brzozą. W Teatrze Telewizji wystąpił w kilku znaczących przedstawieniach: w Beztlenowcach Ingmara Villqista (2001) oraz w Hamlecie (2004) w reżyserii Łukasza Barczyka, w Sile komicznej Alana Ayckbourna w reżyserii Janusza Majewskiego (2003), w Fotoplastikonie Krzysztofa Bizio w reżyserii Piotra Łazarkiewicza, w Kontrymie w reżyserii Marcina Fischera (2011) oraz w Księżycu i magnoliach Rona Hutchinsona w reżyserii Macieja Wojtyszki (2012). Za rolę Maga w spektaklu Beztlenowce otrzymał w 2002 roku wyróżnienie na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry", a w 2011 roku - na tym samym festiwalu wraz z innymi twórcami został nagrodzony Grand Prix dla spektaklu Kontrym - (nagroda za rolę Józefa Światły).

W kinie Klynstra zagrał m.in. w Grach ulicznych Krzysztofa Krauzego (1996), Patrzę na ciebie Marysiu Łukasza Barczyka (1999) i Życiu jako śmiertelnej chorobie przenoszonej drogą płciową (2000) i Suplemencie (2002) Krzysztofa Zanussiego. Przez kilka lat wcielał się w rolę doktora Ruuda Van Der Graafa w popularnym serialu Na dobre i na złe (od 2007), w telewizji występował także m.in. w Pitbullu (2008) i Strażakach (2016). Ostatnio na wielkim ekranie pojawił się m.in. w Ojcu Artura Urbańskiego (2016), Smoleńsku Antoniego Krauzego (2016) i amerykańskiej produkcji Music, War and Love Marthy Coolidge (2016).

Jako reżyser Redbad Klynstra zadebiutował w 2002 roku spektaklem Made in China Marka O'Rowe'a w warszawskich Rozmaitościach. Kolejne przedstawienia to: Gry Edny Mazya w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu (2003), Electronic City Falka Richtera zrealizowany w ramach projektu Teren Warszawa (Teatr Rozmaitości w Warszawie, 2003), 111 Tomasza Mana w Teatrze Narodowym (Laboratorium Dramatu, 2004), oraz Benvolio i Rozalina na motywach Romea i Julii (TR Warszawa, 2005). W ramach własnej grupy twórczej Supermarket, wyreżyserował Historię przypadku Abi Morgan (spektakl prezentowany w warszawskim Teatrze Montownia oraz we wrocławskim Teatrze Współczesnym, 2006). W 2012 roku w warszawskim Teatrze Syrena wystawił psychodramę brytyjskiej autorki Shelagh Stevenson Przebudzenie z Danutą Stenką w roli głównej.

Marek Kochan „RIO”
Scenariusz tv i teksty piosenek: Marek Kochan
Reżyseria: Redbad Klynstra-Komarnicki
Zdjęcia: Adam Palenta
Scenografia: Karolina Fandrejewska
Muzyka: Fabian Włodarek
Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk
Obsada: Emilia Komarnicka-Klynstra (Pani), Redbad Klynstra-Komarnicki (Pan) oraz tancerki i tancerze.

Wybrane dla Ciebie

Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
Orły 2025. Aż 11 statuetek dla jednego filmu
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
"Kulej. Dwie strony medalu" wybrany najlepszym filmem według użytkowników Wirtualnej Polski [RECENZJA]
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
Powrócił po zwolnieniu z TVP. Nie traci nadziei
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
"Dzień Dobry TVN": Marcin Prokop w pojedynkę przywitał się z widzami. "Jedna osoba temu nie podoła"
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
Będzie konkurencja dla TVP i TVN. Polsat szykuje śniadaniówkę
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
TV Republika znowu lepsza niż TVN24. "Powoli zaczynamy się przyzwyczajać"
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Katarzyna Kwiatkowska ma dużą tolerancję dla żartów. Ale jednej kategorii humoru nie znosi
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Niespodziewane zmiany w "Dzień Dobry TVN". Widzowie mogą być zaskoczeni
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Anna z "Rolnik szuka żony" wróciła z synem do domu. Czekało ich piękne powitanie
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Koniec będzie szybszy, niż sądzili. Fani "M jak miłość" są wściekli
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Michał Żebrowski o Jacku Kurskim w programie "Bez retuszu": "gangster medialny"
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta
Absurdalna odpowiedź w "Jeden z dziesięciu". Internet ją zapamięta