Trwa ładowanie...
05-10-2015 11:54

Soundedit ’15 – Kino Bodo, a w nim: Lemmy, chórki, punk i Mesjasz z Kosmosu

Share
Soundedit ’15 – Kino Bodo, a w nim: Lemmy, chórki, punk i Mesjasz z KosmosuŹródło: mat. prasowe
d2m7v08

W ramach projekcji kino zaproponuje cztery filmy. Dwa fabularne: „Legenda Kaspara Hausera” i „We Are The Best!” oraz dwa dokumenty muzyczne: „Lemmy” oraz „O krok od sławy”. Ekipa Festiwalu przygotowała natomiast film „Władysław Komendarek - W Kosmosie zawsze jest dobrze”, który będzie pokazywany jako dodatek przed każdą z czterech projekcji.

Wstęp na wszystkie filmy za okazaniem biletu, zaproszenia lub karnetu festiwalowego będzie kosztować tylko 7 złotych z okazji 7. edycji Festiwalu Soundedit.

Dla wiernych widzów Kina Bodo, organizatorzy Soundedit ’15 również przygotowali niespodziankę. Każdy, kto okaże dowolny bilet z Kina Bodo uzyska możliwość zakupu wejściówki na Festiwal w następującej cenie:

d2m7v08

- 22 października (czwartek) - 10 zł
- 23 października (piątek) - 50 zł
- 24 października (sobota) - 50 zł
- Karnet na cały Festiwal - 90 zł

Bilety ze zniżką będą do kupienia wyłącznie w dniu poszczególnych koncertów.

Opisy filmów wyświetlanych w Kinie Bodo:

Lemmy
Reżyseria: Greg Olliver, Wes Orshoski
Produkcja: USA 2010
Gatunek: biograficzny
Czas: 116'
Mijają cztery dekady od kiedy Lemmy Kilmister i jego Motörhead zmienili na zawsze oblicze rockowej sceny. Dziś, pomimo 70 lat na karku, Lemmy wciąż pije na umór, pali jak smok i koncertuje na całym globie z najgłośniejszym zespołem Świata. Życie zgodne tylko z własnymi zasadami, na przekór wszystkiemu co głupie, płytkie i dla poklasku, zapewniło mu szacunek środowiska i uwielbienie fanów, czyniąc za życia ikoną rock & rolla. Metallica, Guns & Roses, Foo Fighters, Alice Cooper, Ozzy Osbourne, The Clash, Joy Division i Billy Bob Thornton to tylko niektórzy z czcicieli kultu Lemmy‘ego i Motörhead. Ten dokument to „czyste złoto“ dla każdego fana, ale jak napisało The Hollywood Reporter „Nie musisz być fanem metalu, żeby pokochać Lemmy’ego“.

d2m7v08

O krok od sławy
Reżyseria: Morgan Neville
Produkcja: USA 2013
Gatunek: dokumentalny, muzyczny
Czas: 91’
Miliony osób znają ich głosy, ale nikt nie zna ich imion. W swoim nowym, wciągającym filmie "O krok od sławy", Morgan Neville – zdobywca wielu nagród za reżyserię – rzuca światło na prawdziwe historie chórzystek i chórzystów skrytych za sukcesami największych gwiazd muzyki XXI. wieku. Triumfalny i jednocześnie chwytający za serce obraz jest zarówno hołdem złożonym głosom, które ukształtowały i wystylizowały muzykę popularną, a także odzwierciedleniem konfliktów, poświęceń i sukcesów tych, których kariera polegała na współbrzmieniu z innymi.

Ci utalentowani artyści reprezentują różne style, gatunki i epoki muzyki popularnej, ale każdy może podzielić się swoją niepowtarzalną i bardzo osobistą historią o życiu i karierze w cieniu sław. Z archiwalnymi materiałami filmowymi i niezrównaną ścieżką dźwiękową film "O krok od sławy" może pochwalić się wywiadami z takimi artystami, jak Bruce Springsteen, Stevie Wonder, Mick Jagger czy Sting. Jednakże te światowej sławy postaci sceny muzycznej usuwają się w cień, by artyści drugoplanowi, ich życie i historie zajęły główne miejsce na scenie tego filmu.

We Are The Best!
Reżyseria: Lukas Moodysson
Produkcja: Szwecja 2013
Gatunek: dramat, muzyczny
Czas: 102’
Sztokholm, 1982 rok. Bobo, Klara i Hedvig to zbuntowane 13-latki, które włóczą się po mieście i uważają, że ćwiczenia na WF-ie to nuda. Są jednocześnie odważne, silne i bezkompromisowe, ale też niepewne siebie, dziwne i delikatne. Kiedy mama wychodzi do pubu, odgrzewają sobie paluszki rybne w tosterze, stawiają irokezy i piszą piosenki. Zakładają zespół punkowy, mimo że nie potrafią grać na żadnym instrumencie, a wszyscy twierdzą, że „punk is dead”.

Legenda Kaspara Hausera
Reżyseria: Davide Manuli
Produkcja: Włochy 2012
Gatunek: dramat, surrealistyczny
Czas: 95’
Filmowy Kaspar Hauser, ubrany w dres i słuchawki, pojawia się na prawie bezludnej plaży na wyspie „X” nad morzem „Y” w roku „0”. Szeryf (w tej roli Vincent Gallo), który jest jednocześnie DJ-em, rozpoznaje w nim Mesjasza. Księżna władająca niewielką społecznością czuje się zagrożona przez blond chłopca i wysyła przeciw niemu kryminalistę, wielkiego fana disco, o znamiennym imieniu The Pusher (w tej roli także Vincent Gallo), aby rozwiązał problem Kaspara.

d2m7v08

Władysław Komendarek – W Kosmosie zawsze jest dobrze
Reżyseria: Marcin Nowak, Dawid Brykalski
Produkcja: Polska 2013
Gatunek: dokument
Czas: 19’
Pierwsza własna produkcja filmowa zrealizowana przez Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit. Projekt dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Kultura – Interwencje oraz Urzędu Miasta Sochaczew. W pomoc przy pracy nad filmem zaangażowała się lokalna społeczność oraz przyjaciele muzyka. Kompozytor przeżywał na planie wiele emocji, ponieważ spotykał się z osobami, których często nie widział od wielu lat. Dokument portretuje Władysława Komendarka jako człowieka nietuzinkowego, ultrawrażliwego i nie dającego się łatwo sklasyfikować. Zarazem jednak, jako wybitnego artystę, unikatowego kompozytora oraz wielkiego miłośnika muzyki. Władysław Komendarek urodził się w Sochaczewie, gdzie mieszka do dziś. Na przełomie lat 70 i 80 występował z legendarną grupą Exodus. Następnie rozpoczął karierę solową. Podczas piątej edycji Festiwalu Soundedit (25-26.10.2013 r. Łódź, Klub Wytwórnia) Władysław Komendarek został wyróżniony nagrodą „Człowiek ze Złotym Uchem”. Otrzymał ją za
„szczególną wrażliwość muzyczną”.

Hasło Festiwalu pozostało bez zmian – „I Am The Sound”. Chcemy powiedzieć każdemu z uczestników, że każdy może być, jest i będzie własnym, indywidualnym brzmieniem. Ty też! Choć może jeszcze nie zdajesz sobie z tego sprawy. „I Am The Sound” – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką! Zapraszamy na Soundedit, zapraszamy do Łodzi. Zapraszamy do Kina Bodo.

(fot. mat. prasowe)
Źródło: (fot. mat. prasowe)
d2m7v08
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2m7v08
d2m7v08