Serial "M jak miłość" przyciągnął przed telewizory 6,9 mln widzów. Konkurencja daleko w tyle
Pierwszy odcinek "M jak miłość" w wiosennej ramówce TVP2 obejrzało 6,91 mln osób. Serial zdecydowanie wygrał z konkurencją. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat i miał 4,5 mln widzów mniej. Sztandarowe seriale innych stacji pozostają daleko w tyle.
Największą widownię zgromadził odcinek "M jak miłość" wyemitowany 29 lutego, a wyniosła ona 6,91 mln osób. Przełożyło się to na 41,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 34,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Co ważne, udziały o których mowa w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej pozostały na tym samym poziomie. W obecnej sytuacji na rynku telewizyjnym jest to dużym sukcesem.
Telewizyjna Dwójka w paśmie nadawania swojego hitu była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z wynikiem gorszym o 4,5 mln widzów zajął Polsat, który emitował wtedy amerykańską produkcję "Szklana Pułapka 4.0". Trzeci był TVN z serialem "Singielka" - 0,71 mln.
(Fot. MTL Maxfilm)
"M jak miłość" pozostaje najchętniej oglądaną pozycją wśród wszystkich nadawanych przez telewizje programów, zarówno wśród seriali, jak i programów rozrywkowych czy dzienników telewizyjnych. Premierowy wiosenny odcinek „Przyjaciółek” w Polsacie i trzeci epizod mocno reklamowanej nowości TVN pt. „Druga szansa” wybrało odpowiednio 2,04 i 2,47 mln osób. Dla porównania Wiadomości emitowane w TVP1 obejrzało w ubiegły poniedziałek 3,55 mln widzów.
Popularność "M jak Miłość" widoczna jest w cenniku reklamowym. Spoty reklamowe przy premierowych odcinkach serialu nadawanego w poniedziałek i wtorek o godz. 20:40 stanowią najdroższą pozycję w całym cenniku Biura Reklamy w TVP i kosztują od 52,8 do 63,9 tys. zł.
"M jak Miłość" nie traci na popularności od 16 lat, a tym, co decyduje o wyjątkowości tego serialu jest wielowątkowa fabuła o prawdziwym życiu oraz doborowa, wielopokoleniowa obsada aktorska. Ulubiony serial Polaków nagrodzony został trzykrotnie Telekamerą dla najlepszego serialu, otrzymał również Telekamerę Złotą i Platynową.
Opowieść o Mostowiakach zdobyła też zainteresowanie widzów zagranicznych. W 2005 r. TVP sprzedała prawa do tytułu rosyjskiej firmie producenckiej Amedia; i tak 14 marca 2006 w kanale Pierwyj – jednej z największych rosyjskich stacji telewizyjnych, wystartował serial pod tytułem "L kak lubow".