Trwa ładowanie...

"rodzinka.pl": Nie tylko serialowa rodzinka traci oglądalność

Share
"rodzinka.pl": Nie tylko serialowa rodzinka traci oglądalność
Źródło: AKPA
d4mc3ho

Czy Telewizja Polska ma się czego obawiać? Z badań Nielsen Audience Measurement przygotowywanych dla portalu wirtualnemedia.pl wynika, że hity zarówno Jedynki jak i Dwójki gromadzą przed telewizorami mniej widzów niż rok temu.

Wiosenna ramówka Telewizji Polskiej zaskakiwała świeżością. Pojawiło się nie tylko sporo nowych programów czy nowych wersji kultowych produkcji, ale powróciły z kolejnymi sezonami lubiane przez widzów seriale. W praktyce okazało się jednak, że nowe serie "rodzinki.pl", "O mnie się nie martw", "Strażaków" czy "Ojca Mateusza" śledzi mniej odbiorców niż w analogicznym okresie rok temu.

d4mc3ho

Ósmy sezon "rodzinki.pl" przyciągnął do tej pory przed telewizory średnio 1,14 mln osób. W porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku serial stracił 460 tys. widzów. Wynik oglądalności to średnia wyciągnięta z trzech pierwszych odcinków (emitowanych w piątki o 21.45). Wiosną ubiegłego roku sześć pierwszych odcinków (nadawano wówczas w piątki po dwa epizody o 21.05 i 21.40) śledziło średnio 1,60 mln osób. Dwójka w czasie emisji serialu zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. W tym paśmie liderem jest Polsat, nadający wówczas talent-show "Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami" i początek filmów fabularnych, co daje mu 18,88 proc. udziału. Druga jest TVP1, trzeci TVN – nadające filmy fabularne.

Zmalała również oglądalność drugiego serialu komediowego Dwójki – "O mnie się nie martw" (nadawany w piątki o 20.40). Trzy pierwsze odcinki obejrzało 1,89 mln widzów. Wiosną ubiegłego roku natomiast pierwsze epizody drugiego sezonu śledziło 2,02 mln osób. Oznacza to, że serial stracił 130 tys. widzów. TVP2 w paśmie emisji serialu zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie jest Polsat, który nadaje wówczas "Taniec z Gwiazdami", co daje mu 18,86. Druga jest TVP1 (filmy fabularne), zaś trzecie miejsce zajmuje TVN (filmy w paśmie "Superkino").

Podobnie wygląda sytuacja seriali TVP1. Stosunkowo nowa produkcja "Strażacy" (emitowana w soboty o 20.25) po trzech pierwszych odcinkach drugiego sezonu przyciąga przed telewizory średnio 1,63 mln osób. W ubiegłym roku oglądalność odcinków pierwszej serii z analogicznego okresu wynosiła 2,92 mln widzów. Serial stracił więc 1,29 mln odbiorców. W paśmie nadawania "Strażaków" TVP1 zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie jest TVP2, która emituje wówczas show "Kocham Cię, Polsko!". Drugi jest TVN ("Mali giganci"), a czwarty Polsat.

Przed malejącą oglądalnością nie uchronił się także "Ojciec Mateusz" (nadawany w czwartki o 20.30), choć może pochwalić się najlepszym wynikiem spośród wymienionych seriali. Trzy premierowe odcinki 15. Sezonu oglądało średnio 4,5 mln osób. Mimo to widownia "Ojca Mateusza" spadła o 310 tys. osób. Wówczas trzy pierwsze odcinki 13. edycji produkcji średnio przyciągały przed ekrany 4,81 mln widzów. TVP1 w czasie emisji "Ojca Mateusza" jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, nadający wówczas "Nasz nowy dom" oraz "Przyjaciółki". Dalej plasują się: TVN (końcówka "Na Wspólnej" i "Singielka") oraz TVP2 (filmy fabularne).

Zobacz także: "Drapieżna" Kożuchowska na konferencji "Rodzinki.pl"

d4mc3ho

Podziel się opinią

Share
d4mc3ho
d4mc3ho