Rekordowa oglądalność mszy świętej w telewizji. Stacje informacyjne z wysokimi wynikami
W minionym tygodniu hitem telewizji okazały się transmisje mszy świętych. Stacje informacyjne zanotowały rekordowe wyniki oglądalności - uplasowały się tuż za "wielką czwórką". Specjalny kanał na platformie WP Pilot też cieszył się dobrymi wynikami.
17.03.2020 | aktual.: 17.03.2020 11:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Aby znacznie spowolnić rozprzestrzenianie się koronawirusa w Polsce, zalecono, aby unikać zgromadzeń, w tym mszy świętych. Telewizje, chcąc zachęcić ludzi do pozostania w domach i pomóc im w zdalnym uczestnictwie w niedzielnym obrzędzie, zaproponowały w swoich ramówkach transmisje na żywo. Okazały się one weekendowym hitem w TV.
Jak podaje portal wirtualnemedia.pl w oparciu o dane Nielsen Audience Measurement, najczęściej oglądaną była msza święta z Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze. Transmisję z obrzędu na kanale TVP 1 oglądało 2,26 mln widzów.
ZOBACZ TEŻ: Joanna Krupa: "Jaki idiota wierzy, że pieski mogą zarazić koronawirusem"
W aplikacji WP Pilot od Wirtualnej Polski również można było oglądać transmisję z mszy świętych w specjalnie dedykowanym kanale. Nabożeństwa z Bazyliki Archikatedralnej w Warszawie pw. św. Jana Chrzciciela obejrzało łącznie 30 tys. osób.
- Cieszę się, że zrobiliśmy dobry uczynek w WP Pilocie. Mamy nadzieję, że w najbliższą niedzielę ponownie uda nam się transmitować msze. Zaczynamy też rozmowy z kościołami innych wyznań. Nie tylko katolicy są odcięci od cotygodniowych nabożeństw - powiedział Tomasz Machała, prezes WP Pilot.
Dobrymi wynikami mogą się też pochwalić programy informacyjne, które zyskały widzów dzięki obszernym relacjom i programom nt. pandemii koronawirusa. Najlepsze okazało się TVP Info, które oglądało średnio ponad pół miliona widzów. Tuż za nią uplasował się TVN24, który włączyło średnio prawie 450 tys. osób. W czołowej dziesiątce najchętniej wybieranych kanałów w Polsce znalazło się jeszcze miejsce dla Polsat News, który wybrało średnio nieco ponad 200 tys. osób.