Reforma organizacyjna w TVP. Zmiany dotkną m.in. szefów anten
Telewizja Polska znowu szykuje gruntowne zmiany w swoich strukturach. Rada nadzorcza TVP zatwierdziła właśnie ustawę o rozpoczęciu reform organizacyjnych. Wiążę się to m.in. z pozbawieniem dotychczasowych dyrektorów anten części kompetencji. Jednak na zmianach najbardziej zyskają widzowie.
07.12.2017 | aktual.: 08.12.2017 11:14
Jedną z planowanych zmian jest przekształcenie biura koordynacji programowej w biuro programowe.
- (…) Biuro przejmie część kompetencji anten odpowiedzialnych za ramówkę, zamawianie audycji, emisję i utrzymywanie kontaktu z widzami (TVP1, TVP2, TVP HD, TVP Rozrywka, TVP Seriale i TVP3), a także skonsoliduje zarządzanie budżetem programowym. Biuro to otrzyma status jednostki programowej – napisała TVP w komunikacie.
Jak dowiedziały się wirtualnemedia.pl, Telewizja Polska zamierza częściowo lub całkowicie zrezygnować ze stanowisk dyrektorów anten na rzecz rozbudowy biura programowego. Według serwisu właśnie w tej jednostce będą podejmowane decyzje o zakupie licencji i nowych formatów. Jeśli do tego dojdzie, ze swoim stanowiskiem może pożegnać się m.in. Marcin Wolski, który jest obecnie szefem TVP 2.
Nadrzędnym celem zmian w TVP jest "spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej kreacji i produkcji wewnętrznej". Na Woronicza wszystkim zależy na tym, by poprawić jakoś programów i być bardziej otwartym na potrzeby widzów.
TVP zapowiedziała również utworzenie biura negocjacji i nadzoru produkcji, którego celem będzie ustandaryzowanie poszczególnych procesów produkcji telewizyjnej. Jednym słowem biuro ma wprowadzić metodologię i nowe standardy, dzięki którym uda się zoptymalizować dotychczasowe wydatki.
Nadawca publiczny położy również większy nacisk na specjalizację gatunkową. Aby oferta programowa był jak najlepiej dopasowana TVP poszerzy strukturę o kolejne agencje: Agencję Publicystyki, Dokumentu i Audycji Społecznych oraz Agencję Kreacji Rozrywki. Powstanie również Agencja Kreacji Oprawy i Reklamy.