Trwa ładowanie...

Fatalna wpadka w show TVN. "Milionerzy" skompromitowani

Trzydziestego pierwszego dnia którego miesiąca 1859 r. po raz pierwszy zabrzmiał dzwon na londyńskiej wieży Big Ben? Wszystko wskazuje na to, że prawidłowej odpowiedzi w ogóle nie uwzględniono.

Share
"Milionerzy". Produkcja popełniła błąd
"Milionerzy". Produkcja popełniła błądŹródło: Materiały prasowe
d49rh9x

"Milionerzy" nie tracą na popularności i obecnie możemy oglądać 19. edycję. Przez ten czas w programie zaprezentowano tysiące pytań. Wpadki się zdarzały i wygląda na to, że produkcja zaliczyła właśnie nową, która nie umknęła uwadze fanom programu. W mediach społecznościowych punktują, że w ostatnim odcinku (z 15 marca), w którym o milion grała Justyna, nie było w ogóle prawidłowej odpowiedzi.

Pytanie brzmiało: "Trzydziestego pierwszego dnia którego miesiąca 1859 r. po raz pierwszy zabrzmiał dzwon na londyńskiej wieży Big Ben?". Justyna mogła wybierać spośród takich odpowiedzi: kwiecień, maj, wrzesień, listopad. Postawiła błędnie na kwiecień, a produkcja jako prawidłową wskazała - maj. Kto miał rację?

Zobacz: Zadaliśmy Polakom pytanie za milion. Zobaczcie, co odpowiedzieli

Ostatni odcinek rozgrzał internautów, którzy żywo dyskutowali o tym, co stało się w programie. Większość komentujących w krytycznych słowach odnosiła się do odpowiedzi udzielonej przez uczestniczkę, skupiając się na tym, iż zdawała się ona nie pamiętać, ile dni mają miesiące proponowane jako poprawne odpowiedzi. Teoretycznie wystarczyło wykluczyć miesiące, które miesiące nie liczą 31 dni. Wtedy prawidłową odpowiedzią jest "maj", a nie "kwiecień", jak obstawiła uczestniczka.

d49rh9x

Internauci zwrócili uwagę na fakt, że błąd był jednak już w samym pytaniu.

W komentarzach pod facebookowym postem "Milionerów" czytamy: "Dobry wieczór. To zegar ruszył 31 maja 1859 r., ale dzwon Great Bell (zwany Big Benem) po raz pierwszy zadźwięczał 11 lipca. W polskiej Wikipedii jest błąd i odpowiedź w programie wskazana jako prawidłowa (31 maja 1859) też jest błędna. Tę informację można znaleźć na angielskojęzycznej Wikipedii (wskazany jest lipiec 1859) oraz na oficjalnej stronie UK Parliament i innych brytyjskich stronach, np. na BBC".

milionerzy Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

To łatwo sprawdzić. Brytyjski Parlament o Big Benie pisze na swojej stronie tak:

d49rh9x

"Chociaż to zegar najczęściej nazywany jest Big Benem, Big Ben to tak naprawdę Wielki Dzwon, który odzywa się co godzinę. Wielki Zegar zaprojektował Edmund Denison. Został zainstalowany w 1859 r., a zaczął działać 31 maja. Wielki Dzwon, czyli Big Ben, zabrzmiał po raz pierwszy 11 lipca 1859 r.".

Upraszczając: dzwon po raz pierwszy zabrzmiał w lipcu, więc pytanie w "Milionerach" jest błędne już na wstępie.

Internauci wskazali, że produkcja musiała oprzeć się na błędzie w Wikipedii. Artykuł na temat Big Bena edytowano krótko po programie, 15 marca o godzinie 22:44.

Teraz można przeczytać tam: "Zegar zaczął tykać 31 maja 1859 roku, a dzwoń po raz pierwszy zabrzmiał w lipcu tego samego roku...".

d49rh9x

Czy Justyna będzie miała szansę zagrać jeszcze raz? O komentarz poprosiliśmy produkcję programu, ale jak dotąd nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Powtórka z rozrywki

W marcu 2017 roku w podobnych okolicznościach odpadła inna uczestniczka programu. Wówczas na pytanie o polityka, który nigdy nie wystąpił w filmie zaproponowano cztery odpowiedzi, z których żadna nie była prawidłowa. Uczestniczka "Milionerów" do wyboru miała Donalda Trumpa, Lecha Kaczyńskiego, Ronalda Reagana i Vaclava Havla. Jak się okazało, wszyscy oni mieli w swoim dorobku epizod aktorski - łącznie z Vaclavem Havlem, którego wówczas układający pytanie wskazał jako prawidłową odpowiedź.

Oceń jakość artykułu:
Zależy nam na podnoszeniu jakości naszego dziennikarstwa. Twoja opinia jest dla nas ważna!
d49rh9x

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d49rh9x
d49rh9x