"Ranczo": Serial nominowany do rolniczych Oskarów
Duda i pani Lodzia oraz pracownicy Urzędu Gminy słynnej wsi znanej z "Rancza" mają szansę na rolnicze Oskary! Jeśli polski projekt zwycięży, bohaterów serialu, którzy w swojski i przystępny sposób promują unijne fundusze, już wkrótce obejrzą mieszkańcy wszystkich krajów wspólnoty!
Bohaterowie serialu promowani w krajach Unii?
Bohaterowie serialu promowani w krajach Unii?
W każdym z 13 odcinków piątego sezonu serialu "Ranczo" wykorzystano tzw. idea placement. Wpleciono wątki związane z wdrażanym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
Pomysł na taką właśnie popularyzację unijnych funduszy w całym społeczeństwie okazał się wielkim sukcesem. Każdy odcinek "Rancza" oglądało średnio 6,65 mln widzów.
Właśnie dlatego ten nowatorski i bardzo skuteczny sposób informowania o PROW 2007-2013 został zgłoszony przez Departament Komunikacji Społecznej w październiku br. do konkursu CAP COMMUNICATION AWARDS 2012.
Bohaterowie serialu promowani w krajach Unii?
W skład jury, weszli członkowie Komisji Europejskiej, którzy na co dzień zajmują się wydawaniem decyzji m.in. o wysokości unijnych dotacji. To oni wybrali tych, którzy doskonale pokazują, jak można wykorzystywać środku unijne.
Wśród nich znalazł się polski projekt. O tej decyzji poinformowała Dyrekcja ds. Rolnictwa i Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej – organizator konkursu z okazji przypadającego w tym roku 50-lecia Wspólnej Polityki Rolnej.
Bohaterowie serialu promowani w krajach Unii?
Promocja PROW 2007-2013 w serialu "Ranczo" startuje w kategorii komunikacja innowacyjna.
Laureaci zostaną powiadomieni o decyzji jury 19 listopada, a uroczysty finał konkursu na najlepszy projekt komunikacyjny Wspólnej Polityki Rolnej odbędzie się 10 grudnia 2012 roku w Brukseli.
Po głosowaniu, w którym wezmą udział wszyscy, którzy dotarli do finału, wyłonieni zostaną zwycięzcy w poszczególnych kategoriach.
Bohaterowie serialu promowani w krajach Unii?
Już samo zakwalifikowanie kampanii promocyjnej do finału konkursu jest sukcesem. Prowadzi bowiem do wpisania tej kampanii do bazy danych, która zawiera najlepsze projekty w dziedzinie społecznego komunikowania.
W ten sposób kampanię promocyjną przygotowaną przez ARiMR, będą mogli poznać mieszkańcy całej Unii Europejskiej.