ycipk-2uf4f3

"Pytanie na śniadanie" ma lepszy wynik niż "Dzień dobry TVN". Przewaga TVP nad TVN

"Pytanie na śniadanie" wyprzedziło "Dzień dobry TVN" pod kątem oglądalności. Program śniadaniowy TVP osiągnął w pierwszym półroczu 2019 r. lepsze wyniki.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
"Pytanie na śniadanie" ma lepszy wynik niż "Dzień dobry TVN". Przewaga TVP nad TVN
"Pytanie na śniadanie" ma lepszy wynik niż "Dzień dobry TVN". Przewaga TVP nad TVN (East News)
ycipk-2uf4f3

"Pytanie na śniadanie" ma lepsze wyniki niż "Dzień dobry TVN"

Wirtualnemedia.pl podają, że w pierwszym półroczu 2019 r. średnia oglądalność "Pytania na śniadanie" wyniosła 509 tys. przy 10,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Program miał o 53 tys. widzów niż w ubiegłym roku. Z kolei konkurencyjne "Dzień dobry TVN" spadło na drugie miejsce. Program TVN odnotował 501 tys. widzów, co oznaczało 9,9 proc. udziału.

Dla porównania w 2018 r. oglądało go 530 tys. osób, jest to spadek o 29 tys. Na trzecim miejscu znalazł się jeszcze magazyn "Nowy Dzień z Polsat News". W ostatnim półroczu jego widownia wyniosła 355 tys. osób, a jego udział - 11,85 proc.

ycipk-2uf4f3

Odbiorcy programów śniadaniowych

"Dzień dobry TVN" z kolei wciąż był liderem, jeśli chodzi o grupę wiekową 16-49. W pierwszym półroczu br. miał 228 tys. widzów (o 34 tys. oglądających mniej względem pierwszego półrocza ub.r.). Drugie też było "Pytanie na śniadanie" (największy w zestawieniu wzrost o 41 tys. do 191 tys. oglądających), a trzeci - "Nowy dzień z Polsat News" (do góry o 5 tys. do 140 tys.).

- Porównując wyniki 3 dużych stacji, tj. Polsat, TVN, TVP2, za I połowę tego roku w porównaniu do pierwszych 6 miesięcy 2018 roku widzimy, że tylko TVP2 nie straciło udziałów, niezależnie od grupy docelowej. Nawet w grupie komercyjnej 16-49, ważnej przede wszystkim dla konkurencji, TVP2 jako jedyna zyskała pod względem udziałów (wzrost SHR% o 2,72 proc. do 7,17 proc.).

W tym kontekście też nie dziwi wzrost widowni pasma śniadaniowego w tej stacji, czyli programu "Pytanie na śniadanie" - podsumował Maciej Rzeżuchowski, group account director w Codemedia na łamach Wirtualnemedia.pl.

ycipk-2uf4f3
ycipk-2uf4f3
ycipk-2uf4f3