"Pytanie na śniadanie" ma lepszy wynik niż "Dzień dobry TVN". Przewaga TVP nad TVN
"Pytanie na śniadanie" wyprzedziło "Dzień dobry TVN" pod kątem oglądalności. Program śniadaniowy TVP osiągnął w pierwszym półroczu 2019 r. lepsze wyniki.
"Pytanie na śniadanie" ma lepsze wyniki niż "Dzień dobry TVN"
Wirtualnemedia.pl podają, że w pierwszym półroczu 2019 r. średnia oglądalność "Pytania na śniadanie" wyniosła 509 tys. przy 10,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Program miał o 53 tys. widzów niż w ubiegłym roku. Z kolei konkurencyjne "Dzień dobry TVN" spadło na drugie miejsce. Program TVN odnotował 501 tys. widzów, co oznaczało 9,9 proc. udziału.
Dla porównania w 2018 r. oglądało go 530 tys. osób, jest to spadek o 29 tys. Na trzecim miejscu znalazł się jeszcze magazyn "Nowy Dzień z Polsat News". W ostatnim półroczu jego widownia wyniosła 355 tys. osób, a jego udział - 11,85 proc.
Odbiorcy programów śniadaniowych
"Dzień dobry TVN" z kolei wciąż był liderem, jeśli chodzi o grupę wiekową 16-49. W pierwszym półroczu br. miał 228 tys. widzów (o 34 tys. oglądających mniej względem pierwszego półrocza ub.r.). Drugie też było "Pytanie na śniadanie" (największy w zestawieniu wzrost o 41 tys. do 191 tys. oglądających), a trzeci - "Nowy dzień z Polsat News" (do góry o 5 tys. do 140 tys.).
- Porównując wyniki 3 dużych stacji, tj. Polsat, TVN, TVP2, za I połowę tego roku w porównaniu do pierwszych 6 miesięcy 2018 roku widzimy, że tylko TVP2 nie straciło udziałów, niezależnie od grupy docelowej. Nawet w grupie komercyjnej 16-49, ważnej przede wszystkim dla konkurencji, TVP2 jako jedyna zyskała pod względem udziałów (wzrost SHR% o 2,72 proc. do 7,17 proc.).
W tym kontekście też nie dziwi wzrost widowni pasma śniadaniowego w tej stacji, czyli programu "Pytanie na śniadanie" - podsumował Maciej Rzeżuchowski, group account director w Codemedia na łamach Wirtualnemedia.pl.