Porażka "Wiedźmina". Nie udało się powtórzyć sukcesu

Zarząd Netfliksa zaprezentował udziałowcom szczegółowe podsumowanie IV kwartału 2021 r. Wynika z niego, że największa platforma streamingowa w ciągu 3 miesięcy pozyskała ponad 8 mln nowych subskrybentów. Z raportu dowiadujemy się również, że wyniki drugiego sezonu "Wiedźmina" nie są tak dobre, jak się spodziewano.

Drugi sezon "Wiedźmina" zaliczył spadek
Drugi sezon "Wiedźmina" zaliczył spadek
Źródło zdjęć: © materiały partnera | materiały prasowe

21.01.2022 13:21

Na koniec ubiegłego roku lider na rynku internetowych serwisów filmowych mógł się pochwalić blisko 222 mln subskrybentów. Co oznacza, że grono użytkowników sięga już ponad pół miliarda osób na całym świecie (osób oglądających, ale niepłacących abonementu). W ostatnim kwartale ubiegłego roku liczba subskrybentów zwiększyła się o 8,28 mln widzów. Roczny plan został więc wykonany. Grono subskrybentów w 2021 r. zwiększyło się o 18,2 mln osób (budżet zakładał 18 mln).

Zarząd Netfliksa zwraca uwagę, że najpopularniejsze tytuły 2021 r. okazały się także największymi hitami w całej historii platformy streamingowej. Pośród fabularnych produkcji przebojem wszech czasów stała się "Czerwona nota", która była oglądana przez 364 mln godzin. Pośród seriali, medialnym i społecznym fenomenem została koreańska produkcja "Squid Game". Na jej oglądanie widzowie Netfliksa poświęcili aż 1,65 mld godzin.

W gronie najpopularniejszych produkcji 2021 r. na platformie streamingowej znalazł się "Wiedźmin". Niemniej szefowie platformy nie do końca są zadowoleni z wyniku, jaki osiągnął serial. Netflix przed kilkoma miesiącami zapowiadał wyrównaną rywalizację pomiędzy ostatnim sezonem "Domu z papieru" a "Wiedźminem". Tymczasem hiszpańska produkcja zdeklasowała konkurenta. W ciągu pierwszych 28 dni była oglądana przez 830 mln godzin, tymczasem serial oparty (coraz zresztą luźniej) na powieściach Andrzeja Sapkowskiego był oglądany przez 484,3 mln godzin.

Oglądalność drugiego sezonu "Wiedźmina" była też dużo niższa od wyniku osiągniętego przez premierowy sezon (541 mln godzin, co jest 6. najlepszym rezultatem w historii). Spadek zainteresowania serialem wyniósł blisko 11 proc. Tymczasem większość serialowych hitów Netfliksa w czasie drugiego sezonu notowała wzrost popularności.

Nie można również zapominać, że "Wiedźmin" jest jedną z najdroższych oryginalnych produkcji Netfliksa. Jeden odcinek pierwszej serii kosztował 8-10 mln dol. Budżet całego sezonu wyniósł więc około 80 mln dol. Drugi sezon był trochę droższy i można założyć, że na jego produkcję wydano blisko 100 mln dol.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)