WP

Ponad 12 tysięcy takich samych petycji w sprawie TVN-u i TVN24 trafiło do KRRiT!

Autorzy identycznych petycji żądali cofnięcia koncesji obu kanałom. Czyżby widzowie konkurencyjnych stacji szykowali bojkot?
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Grzegorz Kajdanowicz, "Fakty"
Grzegorz Kajdanowicz, "Fakty" (TVN/x-news)
WP

- Jednobrzmiące petycje zawierały odniesienia do materiałów prasowych opublikowanych w latach 2010-2016 na portalach internetowych, których autorzy wskazywali na przypadki nierzetelnych informacji podawanych na antenie programów TVN i TVN24 - opisała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w swoim sprawozdaniu, które zacytowały Wirtualne Media.

Petycja została stworzona przez użytkownika serwisu citizengo.org i do tej pory podpisana przez ponad 35 tysięcy osób. W treści znaleźć można przykłady fałszowania rzeczywistości, czyli linki do artykułów, w których powoływano się na "Fakty" lub inne programy TVN-u.

Sama petycja brzmiała tak (pisownia oryginalna):

WP

Zwracam się do KRRiT o odebranie koncesji telewizyjnej stacji informacyjnej TVN24 jak również stacji TVN w związku z ich kłamliwymi i zmanipulowanymi przekazami zawartymi w programach informacyjnych, takich jak min. „Fakty TVN”. Programy informacyjne telewizji TVN są zmanipulowane, wprowadzają widza w błąd, niejednokrotnie podawane są w nich jako fakty zdarzenia zmyślone, nie mające nic wspólnego z rzeczywistością, wiele niewygodnych dla poprzedniej ekipy rządzącej a obecnej opozycji faktów i zdarzeń jest przemilczanych. Najgorszym jest jednak zjawisko szczucia przeciw sobie grup Polaków, które – wobec wyzwań stojących przed współczesną Europą – rozbija naszą narodową jedność. (...)

W mojej ocenie, w chwili obecnej, Polakom potrzebna jest przede wszystkim rzetelna informacja. Informacja a nie opinia przemycona w podawaniu faktu, wsparta pogardliwym tonem głosu czy niewybredną mimiką, które to elementy przekazu mają kluczowe znaczenie dla przekazu telewizyjnego. Przykładów, w których członkowie polskich rodzin czy poszczególnych grup społecznych skaczą sobie wręcz do gardeł, bo „w TVN mówili” jest aż nadto i oceniam to zjawisko jako bardzo groźne dla polskiej racji stanu i dla polskiego, dość już podzielonego i zmanipulowanego przez media społeczeństwa.

Być może manifest zakończył się sukcesem. Od jakiegoś czasu bowiem KRRiT uważniej przygląda się treściom nadawanym przez TVN i TVN24.

WP

Jak czytamy na stronie Wirtualnych Mediów, w październiku 2016 roku rada podjęła postępowanie w sprawie pomyłki, do której doszło po premierze filmu „Smoleńsk” - wypowiedź innej osoby w programie TVN24 przypisano pilotowi Arturowi Wosztylowi. W lutym 2017 roku na wniosek posłanki Krystyny Pawłowicz przyjrzano się materiałom emitowanym w "Faktach" - oceniono, że podsycają one społeczne napięcia. W marcu 2017 roku KRRiT stwierdziła, że w reportażu w programie "Czarno na białym" traktującym o katastrofie smoleńskiej dziennikarze nie dochowali należytej staranności przy zbieraniu i wykorzystywaniu materiałów.

Co wy sądzicie o "Faktach"? Według sondaży to właśnie program informacyjny stacji TVN jest najchętniej oglądany przez polskich telewidzów.

Tutaj znajdziesz aktualny program tv!
Tu pobierzesz za darmo aplikację Program TV:

WP
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP